הותר לפרסום: ישראלי נאשם שמסר לחמאס מידע על מיקומי כיפת ברזל

שב"כ חשף כי הוגש כתב אישום נגד חמד אבו עדרה, המתגורר ברחובות ומגיע באופן תדיר לרפיח, בגין מסירת ידיעה לאויב והחלטה לבגוד. "העניק לחמאס נגישות ייחודית ואיכותית לשטחי ישראל"

זמן צפייה: 01:45

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד מחמד אבו עדרה, בדואי המתגורר ברחובות, בין היתר בגין איסוף ומסירת מידע לחמאס על מיקומי כיפת ברזל - כך היתר שב"כ לפרסום. אבו עדרה בן ה-43, המואשם בחברות בארגון טרור, גילוי החלטה לבגוד ומסירת ידיעה לאויב, הוא בן לאם מרצועת עזה ונשוי לתושבת הרצועה.

על פי שב"כ, הנאשם ניצל את יכולתו לנוע בין ישראל לרפיח בשל מוצאו דרך מעבר ארז כדי לקיים עם הזרוע הצבאית של חמאס מפגשים פרונטליים, ולהעניק להן "נגישות ייחודית ואיכותית לשטחי ישראל ולבצע משימות עבורם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חרף העוצר הלילי: המשטרה פיזרה התקהלויות רבות ברחבי הארץ

לראשונה בעידן ביידן: ארה"ב תקפה מיליציות פרו איראניות בסוריה

נתניהו: "הממשלה הבאה לא תשמש אותי להתחמקות מההליך הפלילי"

מחמד אבו עדרה, שמואשם שאסף מידע על כיפת ברזל עבור חמאס
מחמד אבו עדרה, שמואשם שאסף מידע על כיפת ברזל עבור חמאס | צילום: תקשורת שב״כ

מכתב האישום עלה כי אבו עדרה גויס על ידי חמאס וביצע עבורם תצפיות וצילומים של כיפת ברזל בישראל, אותם העביר במסגרת פעילותו בארגון. בהמשך לכך, לאחר תקופת שהייה ממושכת ברצועת עזה, ניסה באמצעות אחיינו להעביר כספים המיועדים לפעילות טרור מחשבונו בישראל לאדם שזהותו אינה ידועה.

"זוהי דוגמה נוספת לניצול של חמאס את התווך של מעבר ארז לטובת פעילות בין אזורית, כחלק מפעילות שיטתית ורחבה שמונעת מול אזור יהודה ושומרון ומעידה על האסטרטגיה אותה ממשיכה הנהגת חמאס להוביל בכדי לערער את היציבות באזור - על אף ובמקביל למאמצי הסדרה שמתקיימים כל העת", מסר שב"כ.