השפעת הסגר? שיעור הבדיקות החיוביות - הנמוך זה שבוע

משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 7,639 נדבקים חדשים. 807 מהחולים במצב קשה - מהם 196 מונשמים • רופאים חרדים בפנייה למגזר: "חוסו על קהילתכם, אין לנו חיים מיותרים"

זמן צפייה: 00:48

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי 7,639 נשאי קורונה התגלו אתמול בישראל, ובכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-225,771 בני אדם. כעת בארץ, 70,660 חולים פעילים, בהם 807 במצב קשה, מתוכם 196 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-1,622.

כיום, ישראל היא מהמדינות המובילות בעולם במספר המתים ליום מקורונה ביחס לגודל האוכלוסייה. לא זו בלבד, גם מספר החולים החדשים ליום ממשיך להיות הגבוה בעולם ביחס לגודל האוכלוסייה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל אספקת הנשק לאזרבייג'ן: ארמניה מחזירה את השגריר מישראל

ועדת החוקה אישרה את הגבלת המחאות; מפגינים חסמו כבישים בת"א

נתניהו: "אם נראה שהסגר לא עובד מספיק טוב – נהדק אותו"

בדיקות קורונה במעבדות צה''ל
בדיקות קורונה במעבדות צה''ל | צילום: דובר צה''ל

עוד עדכנו במשרד כי אתמול בוצעו 64,458 בדיקות - 12.3% מהן יצאו חיוביות - שזה הנתון הנמוך מזה שבוע. כמו כן, מצבם של 268 מהחולים מוגדר בינוני, 1,518 מהנדבקים מאושפזים בבתי החולים השונים, ובסך הכול - 3,221 רופאים ואנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 764 אחיות ו-319 רופאים.

במרכז השליטה הלאומי למאבק בקורונה התריעו כי למרות הגדלת קיבולת הבדיקות, אחוז התוצאות החיוביות עולה וממשיך להיות גבוה מאוד. "שיעור זה מעיד על היקף תחלואה רחב בהרבה מזה המאותר בפועל", הסבירו.

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, וברקע הנתונים הגבוהים בתחלואה בקרב הציבור החרדי, אנשי רפואה והצלה מהמגזר יצאו בקריאה לחרדים לשמור על כללי משרד הבריאות. "אנו חשים שהגיעה העת לזעוק ולהתחנן: אנא שמרו על הנחיות הבריאות", כתבו הרופאים במכתב שהפיצו, "אין לנו חיים מיותרים לוותר עליהם".

במכתב, אותו תיארו כ"זעקה דחופה", פירטו אנשי הרפואה על עבודתם ה"שוחקת", כלשונם, והוסיפו: "כמי שפוגשים יום יום במשך חצי שנה את החולים ואת סיפורי הטרגדיות של נפטרי הקורונה, בהן גם רבים מאנשי שלומנו מהציבור החרדי, אנו חשים שהגיעה העת לזעוק ולהתחנן: די!".