היערכות לגל שני: משרד הבריאות דרש תוספת של אלפי מיטות ותקנים

במשרד חוששים מההשלכות של החזרה לשגרה ומכינים רשימת דרישות לקראת ההתפרצות הבאה של הנגיף • בבנק ישראל גיבשו מתווה כלכלי לגל נוסף, במסגרתו יגויסו סטודנטים כפקחים לשמירת מרחק

זמן צפייה: 04:28

מגפת הקורונה: במשרד הבריאות הביעו חשש מההשלכות של הפתיחה הכוללת ומגל נוסף של התפרצות גניף הקורונה בישראל, כך שכחלק ממתווה החזרה לשגרה הם דרשו תוספת של כאלפיים מיטות ושל אלפי תקנים לצוות הרפואי. בנושא זה, משרד הבריאות טרם הגיע להסכמות עם משרד האוצר.

כמו כן, במשרד החליטו לבצע בשבועות הקרובים בדיקות דם להימצאות נוגדנים. בקרוב, כל אדם שיעבור בדיקת דם בקופת החולים שלו, יעבור גם בדיקה להימצאות הנוגדנים של הנגיף. הבעיה היא, שהרי בארגון הבריאות העולמי טענו כי לא בטוח שמי שחלה פעם אחת בקורונה חסין לנגיף, כך שאין לדעת לכמה זמן הנוגדנים שיימצאו בדם יוכלו להגן על מי שנבדק. אולם, התוצאות יוכלו לספק מעט מידע בנוגע לקשר שבין ילדים לקורונה, ויענה על השאלה אם הם מדביקים ונדבקים יותר או פחות ממבוגרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לראשונה מאז החל משבר הקורונה: שר החוץ של ארה"ב יגיע לישראל

אפקט הקורונה: 600 מבקרים בלבד נכנסו לארץ באפריל האחרון

"נס בימי הקורונה": השפים שמתרגלים לבשל בלי לפגוש את הסועדים

המשטרה איתרה חולה קורונה מאומת שהפר את הבידוד
המשטרה איתרה חולה קורונה מאומת שהפר את הבידוד | צילום: דוברות המשטרה

בתוך כך, גם בבנק ישראל מתכוננים לגל התפרצות נוסף - כך פורסם לראשונה בחדשות 13. בבנק הבינו כי העלויות של הסגר וההגבלות המחמירות על המשק הן עלויות משמעותיות, ויש להפיק לקחים על מנת לצמצם אותם בפעם הבאה - אם וכאשר היא תגיע.

בבנק מתכננים לגייס "סיירת פיקוח קורונה" בעזרת סטודנטים ואנשים נוספים שיתפקדו כפקחים לשמירה על מרחק ומסכות במרחב הציבורי. כמו כן, בבנק מתכוונים לגבש מראש הסכם עם המורים, כדי שאם יהיה צורך להזיז ימי חופשה - הדבר יהיה מוסכם מראש. בגל הבא, 30% מהתלמידים יוכלו להמשיך להגיע למסגרות, מה שיאפשר למערכת החינוך להמשיך לתפקד.

בנוסף, במתווה של הבנק יציגו חלוקה של הדיירים בבתי האבות, כך שהמבוגרים לא ישהו יותר לבד בחדרם אלא יוכלו לקיים חיי חברה. סעיף נוסף מתייחס להרחבת רוחב פס האינטרנט, שנכתב לאחר שרוב המשק עבר לעבוד מהבית - מה שהוריד את האיכות של האינטרנט ולא איפשר עבודה מיטבית ממרחק.

דיזגנוף סנטר
דיזגנוף סנטר | צילום: Shutterstock

ולמרות הכול, בישראל אין עדיין מערך חקירות אפידמיולוגי, כלומר - אם אדם נדבק בקורונה, אין מי שיספר זאת לשכנים שלו ויתשאל אותם לגבי זמן השהות שלהם יחד במעלית, למשל. כידוע, אם השניים אכן שהו יחד במעלית - ככל הנראה השכן יצטרך להיכנס לבידוד. בניגוד לנעשה בבריטניה ובמדינות נוספות בעולם, שם גייסו אלפי אנשים כ"צבא" שמאתר נדבקים - בארץ, כאמור, זה עדיין לא קרה.

באוסטרליה ובמדינות אחרות שהחלו להסיר את המגבלות יש עלייה במספר הבדיקות היומיות, זאת על מנת שלא לפספס נדבקים כדי שלא תהיה התפרצות מחודשת של המגפה, מנגד - בישראל יש ירידה דרמטית במספר הבדיקות. הסיבה היא, כך לפי הרשויות, משום שאין כאן נדבקים.