מספר המתים מקורונה עלה ל-171; 13,362 חולים - מהם 109 מונשמים

בין המתים, בת 29 שסבלה גם ממחלה סופנית ומותה נקבע בהדסה עין כרם וכן בת 85 שהפכה לקורבן ה-18 של בית האבות "היוקרה" ביבנאל. מצבם של 156 מהחולים בנגיף מוגדר קשה ו-140 במצב בינוני

זמן צפייה: 03:12

מגפת הקורונה: משרד הבריאות עדכן הבוקר (ראשון) כי עלה ל-171 מניין המתים מנגיף הקורונה בישראל. כמו כן, מספר הנדבקים טיפס ל-362, כאשר 156 במצב קשה ו-109 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 140 מהנדבקים מוגדר בינוני, ושל 9,378 נוספים מוגדר קל. עד כה, 3,564 ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה כבר החלימו מהמחלה ושוחררו לביתם. במשרד הבריאות דיווחו בנוסף כי 592 מהחולים מאושפזים בבתי החולים השונים, 2,055 מטופלים בבתי המלון שהוסבו לשם טיפול בחולי קורונה, ואילו 6,739 מהמאובחנים שוהים בבידוד ביתי.

המרכז הרפואי פדה-פוריה עדכן כי מטופלת כבת 85 שאושפזה במחלקת הקורונה הלכה במהלך הלילה לעולמה. המטופלת סבלה ממחלות רקע והיא גם הקורבן ה-18 מבית האבות "היוקרה" ביבנאל. עד כה הלכו לעולמם 62 קשישים שהתגוררו בבתי אבות שונים ברחבי הארץ כתוצאה ממחלת הקורונה מאז פרוץ המגפה. אישה נוספת שהלכה לעולמה היא בת 29, שסבלה גם ממחלה סופנית

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה: קנס על אי חבישת מסכה ופתיחת חלק מהחנויות

כעס בממשלה: הנחיות משרד הבריאות פורסמו לפני שאושרו

מקורות פלסטיניים: חמאס דורש מכונות הנשמה במסגרת עסקת השבויים

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בישיבת השרים שהתקיימה במהלך כל הלילה והסתיימה רק בשעות הבוקר בנוגע להקלות על התקנות לשעת חירום, החליטה הממשלה לתת אזהרה לכל מי שלא יעטה מסכה במרחב הציבורי - אולם, בפעם השנייה שאותו אדם ייתפס שוב ללא מסכה, הוא יקבל קנס על סך 200 שקלים. כמו כן, השרים החליטו לאשר קיום תפילה במניין, בשטח פתוח, עד 19 משתתפים. המתפללים יחוייבו לעמוד במרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם.

במהלך הישיבה הלילית עלה נושא ההפגנות. השרים גלעד ארדן ויובל שטייניץ אמרו שיש לקבוע מדיניות ברורה ולהגביל את מספר האנשים שיכולים להשתתף בהפגנה. ראש הממשלה בנימין נתניהו השיב כי "זה הגיוני, אבל אם אקדם דבר כזה יגידו שזה פוליטי כי ההפגנות הן נגדי ולכן אני מנוע".

ישיבת הממשלה בנוגע לנגיף הקורונה
ישיבת הממשלה בנוגע לנגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

בתוך כך, השר ארדן וכן השר זאב אלקין ביקשו לבטל את המגבלה לפיה מותר לצאת להתאווררות רק במרחק של 100 מטרים, ואילו לפעילות ספורט במרחק של 500 מטרים. לטענתם, לא ניתן יהיה לאכוף מגבלה זו במיוחד לנוכח העובדה כי כעת יש חנויות שונות שפתוחות. מנכ"ל משרד הבריאות וראש המל"ל דרשו להשאיר את ההגבלות האלה על מקומן - ובגיבוי נתניהו, הן אכן נשארו.

כעת מותרת פעילות ספורט של יחיד, או של יחיד עם אדם קבוע אחד בלבד, או של אנשים הגרים באותו מקום, ולמרחק של עד 500 מטרים ממקום המגורים. עם זאת, לא תותר כניסה לחופי ים, פארקים, גני משחקים ומתקני ספורט עירוניים. לא תתאפשר הליכה ושהות בבתים של אחרים.