"זה ניצחון": חולי הקורונה שהונשמו - וחזרו לנשום בכוחות עצמם

הם אושפזו במצב קשה, ובמשך שבועות היו מחוברים למכונות הנשמה. החדשות הטובות הן שיש חולים - גם מבוגרים, שמתאוששים מהמחלה ומצליחים כבר לנשום לבד. הרופאים אופטימים: "זה נותן תקווה"

זמן צפייה: 03:17

מגפת הקורונה: מאז פרצה המגפה בישראל, 215 בני אדם אושפזו במצב קשה בבתי החולים. כיום, המספר ירד ל-141 חולים - כאשר 107 מהם מונשמים. רק בשבוע האחרון, 11 חולים חזרו לנשום בכוחות עצמם.

עד לפני יומיים, הרצל מגן היה אחד מהמונשמים. הוא שכב במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים מאיר במצב קשה כשהוא מורדם, וכאמור - מונשם. "אני מרגיש הרבה יותר טוב אחרי מה שעבר עליי", סיפר מגן, "ואני מקווה שבסופו של דבר אשתחרר מבית החולים". "זה ניצחון", הוסיף ואפיה נאסר, מנהלת הסיעוד במחלקת קורונה א' בבית החולים, "זו הצלחה של טיפול וכולנו התרגשנו מזה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

לקראת ליל הסדר: שי מיוחד לצוותים הרפואיים שנאבקים בקורונה

קורונה בדרכים: בקרוב תחבורה אוטונומית למבודדי קורונה

בתוך שעות: 5 קשישים מתו מקורונה – מניין מקרי המוות עלה ל-56

הרצל מגן, היה מונשם כי חלה בקורונה - וחזר לנשום בכוחות עצמו
הרצל מגן, היה מונשם כי חלה בקורונה - וחזר לנשום בכוחות עצמו | צילום: חדשות 13

המצוקה הנשימתית של הרצל בן השבעים לא הותירה ברירה לצוות הרפואי שחיבר אותו למכונת הנשמה למשך שמונה ימים ארוכים, שבסופם הוא החל לנשום בכוחות עצמו. "אנחנו מאבדים אנשים, אז להוציא שני אנשים ממצב מאוד-מאוד קשה זה דבר נפלא", הוסיף ד"ר דניאל קינג, סגן מנהל מחלקת קורונה במאיר.

לצידו של הרצל שוכב לב אוליקר, בן 58, שמתאושש גם הוא מהשבוע האחרון שבו היה מונשם. "שבוע ימים הייתי בחדר התאוששות. הם הכניסו אותי לקומה", סיפר אוליקר.

חן זנדר משוחחת עם חולה קורונה שהונשם - וחזר לנשום בכוחות עצמו
חן זנדר משוחחת עם חולה קורונה שהונשם - וחזר לנשום בכוחות עצמו | צילום: חדשות 13

גם בבית החולים בני ציון שבחיפה מזהים סימני החלמה מעודדים אצל חולה קורונה בן 78 שהורדם והונשם לפני כשלושה שבועות. ד"ר ספאדי, מטפל בבית החולים, עדכן: "הוא התחיל להשתפר, הוא כבר ערני ומגיב כשאנחנו מדברים איתו. מצבו יותר טוב". סיפור שכזה, מן הסתם, מעורר תקווה - ולא בכדי. "המטופל לא צעיר", אמר ספאדי, "הוא בגיל מתקדם - איש בן שמונים. אז זה כן נותן לנו מאוד תקווה. אני מקווה שכל החולים יצליחו לצאת מהמחלה הזאת".

את הבשורות המשמחות האלה לא תמיד שומעים. הדיון הסוער על מספר מכונות ההנשמה מעסיק בייחוד את משרד הבריאות שחושש מתרחיש של אלפי חולים וחולות שיזדקקו להן, אבל רק מקצתם יונשמו. בינתיים אפשר לראות שלצד העלייה במספר המונשמים בכל יום ישנה גם עקומה חדשה שהחלה לתפוס תאוצה - חולים שחזרו לנשום בכוחות עצמם.