בתוך שעות: 5 קשישים מתו מקורונה - מניין מקרי המוות עלה ל-56

דיירת שביעית מבית האבות "משען" בבאר שבע הלכה לעולמה לאחר שנדבקה בנגיף - מניין המתים בבתי אבות עלה ל-14. זמן קצר לפני כן נקבע מותם של ארבעה בני אדם נוספים, בשערי צדק ובאיכילוב

זמן צפייה: 00:27

מגפת הקורונה: חמישה קשישים מתו היום (שני) לאחר שנדבקו בקורונה - תוך שעות ספורות. בכך עלה מניין מקרי המוות מהנגיף בישראל ל-56. אחת מהן, יפה נגר בת ה-90, היא הדיירת השביעית מבית האבות "משען" בבאר שבע שמתה כתוצאה מהנגיף. בשבוע שעבר היא הועברה למרכז הרפואי ביפו. בכך, מניין מקרי המוות בבתי אבות עלה ל-14.

נגר הותירה אחריה 4 ילדים ו- 12 נכדים. נכדתה אדווה סיפרה כי "היא הייתה אימא מדהימה וסבתא נהדרת. לפני 3 שנים העברנו אותה למשען אחרי שהפכה סיעודית. כל הזמן עטפנו אותה באהבה. לא עזבנו אותה לרגע. היא התאשפזה פעמיים בבית חולים ועברה קריסת מערכות וחזרה אלינו. כנראה שהיא לא הצליחה להתמודד עם הקורונה. אנחנו מההתחלה ביקשנו שיעשו בדיקות ולצערנו זה לקח זמן רב מדי. עד הצהריים היא עוד הייתה בסדר והמדדים שלה טובים, ובתוך שעה מצבה הידרדר והיא מתה".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

זמן קצר קודם לכן, מתו קשישה בת 91 וקשיש בן 77  בבית החולים שערי צדק שבירושלים לאחר שחלו בנגיף הקורונה. השניים סבלו ממחלות רקע קשות. בד בבד, מבית החולים איכילוב נמסר כי בן 72 ובת 87 הלכו לעולמם לאחר שנדבקו בנגיף. גם הם, על פי הודעת בית החולים, סבלו ממחלות רקע רבות. בכך, מניין המתים מקורונה בישראל עלה ל-55.

מוקדם יותר הבוקר עדכן משרד הבריאות כי מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-51 במהלך הלילה, ומניין הנדבקים עלה ל-8,611 בני אדם. מתוך הישראלים שלקו במחלה 141 מאושפזים במצב קשה, ומתוכם 107 מורדמים ומונשמים, 191 במצב בינוני ו-7,643 חולים במצב קל. 585 מהמאובחנים החלימו.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

בתוך כך, משרד הבריאות הוציא אתמול מסמך שבו הוא מבקש להכריז על ערים נוספות כ"אזור מוגבל" למשך שבעה ימים בשל התפשטות מגפת הקורונה. ברשימת הערים במסמך נמצאות אשקלון, טבריה, אור יהודה, מודיעין עילית, אלעד, מגדל העמק, ביתר עילית ושכונות מסוימות בירושלים ובבית שמש.

כמו כן במסמך צוין כי יש להאריך את ההכרזה על בני ברק כאזור מוגבל בארבע ימים נוספים. הלילה יתקיים דיון במחוז הדרומי של המשטרה בהשתתפות ראש עיריית אשקלון כדי להבין את המשמעויות. ככל הנראה תוטל מחר הגבלה חלקית על הנכנסים והיוצאים מהעיר.