לפני אישור רשמי: ישראל הזמינה מיליון חיסוני ילדים מפייזר

בשבוע הבא ייערך הדיון הפתוח לציבור של הצוות לטיפול במגפות בנושא חיסוני קורונה לילדים בגילאי 11-5. אך עוד לפני אישור סופי, המדינה כבר הזמינה כמות חיסונים שתספיק לכל ילד בארץ

זמן צפייה: 06:47

לאחר שמנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) נתן אישור חירום לחיסון של פייזר לילדים בגילאי 11-5, ישראל כבר הזמינה חיסונים מחברת התרופות פייזר - כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 13. המדינה רכשה חיסון לכל ילד - כמיליון מנות - ולפי ההערכה יהיה ניתן להתחיל במבצע החיסונים כבר בסוף חודש נובמבר.

החיסונים הוזמנו למרות שעדיין לא אישרו במשרד הבריאות את מתן החיסונים לילדים בגילאים אלו. החיסון לילדים הוא שליש ממנת חיסון רגילה ולכן נדרשת הזמנה נפרדת. ביום חמישי ייערך דיון מצולם בשידור ישיר של בכירי מערכת הבריאות והצוות לטיפול במגפות לצד נציגים מפייזר בנושא חיסונים לילדים ובו יענו על שאלות מהציבור.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"רמת איום גבוהה מאוד": ד"ר אלרעי פרייס תאובטח 24 שעות ביממה

זריחה מוקדמת: הלילה עוברים לשעון חורף

מתקפת סייבר איראנית: שרת ישראלי ומספר אתרים הופלו

ביום ראשון או שני הבא יתכנסו חברי הצוות טיפול במגפות לישיבה סגורה ותיערך הצבעה בנושא. הצוות לטיפול מגפות יחליט אם להמליץ על מתן חיסון לידלים בגילאי 11-5 ומנכ"ל משרד הבריאות יקבל החלטה על בסיס השיקולים השונים.  במשרד הבריאות מתכננים להשאיר את הבדיקות לילדים מתחת לגיל 12 בחינם כפי שהן עכשיו. התמריץ למי שכן יתחסן יהיה פטור מבידוד בחזרה מחו"ל.

חבר הצוות לטיפול במגיפות פרופסור רן בליצר לחדשות 13 כי מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת הארוורד בשיתוף עם קופת חולים כללית מצביע על יעילות גבוהה במיוחד של חיסון הדחף. במחקר נבדקו 730 אלף מתחסנים מול 730 אלף לא מחוסנים ובמחוסנים בתחלואה קשה הייתה של 92% אחוזים, ירידה באשפוזים של 93% וירידה בתמותה של 80% או יותר. "אלו תוצאות דרמטיות" תיאר פרופ' בליצר. "זו פעם ראשונה שמתפרסמים נתונים כל כך רחבים שמראים שההחלטה שנעשתה הייתה נכונה והצילה חיים של רבים".