"המדינה נותנת לו למות": הנזק שנגרם לבן ה-8 בשל רפורמת הקנביס

ללא הזן המתאים של צמח המרפא, ידידה קוהלר מפרכס בלי הפסקה - לעיתים יותר מ-300 פעמים ביום. לאחרונה העלתה אמו לרשת סרטון של אחד מההתקפים, כדי לעורר מודעות למצב. "רוצים פתרון אמיתי"

זמן צפייה: 03:25

יש ימים בהם ידידיה קוהלר בן השמונה מפרכס יותר מ-300 פעמים ביום. יש תרופה שיכולה להפסיק את הפרכוסים שלו, אבל כבר ארבעה חודשים שהוא לא מקבל אותה, מאז רפורמת הקנביס של משרד הבריאות.

"רק קנאביס עוזר לו", אמרה אמו חני. "כשהוא היה באיזון, הפרכוסים הגיעו פעם בשבועיים או שלושה. היום כבר נגרם לו נזק". לאחרונה החליטה לפרסם סרטון בו נראה ידידיה מפרכס, ללא טשטוש, כדי להמחיש את המצוקה ולהשמיע קול.

לכתבות נוספות בנושא >>

לאחר הרפורמה בקנביס רפואי: החמרה במצבם של בעלי צרכים מיוחדים

הדואר בראש דוח תלונות הציבור; זינוק בפניות המטופלים בקנאביס

נתניהו יתמוך בחוק שיתיר לכל ישראלי לגדל עציץ של קנאביס

ידידיה חולה האפילפסיה ואמו חני
ידידיה חולה האפילפסיה ואמו חני

הרפורמה קבעה כי הצרכנים יקבלו את הקנביס לא מהמגדלים, המומחים והמורשים, אלא בבתי המרקחת ברחבי הארץ. אלא שניתן לקבל מספר זנים מצומצם, שאינם תמיד זמינים, ואף לא תמיד ראויים לשיווק. "בסופר פארם אמרו לי 'תקחי משהו אחר', והסברתי להם שזן שלא טוב בשביל ידידיה יכול להזיק לו יותר. הם השיבו ואמרו לי 'אין לכך ראיות רפואיות'".

הנפגעים המיידים הם חולי סרטן אוטיזם ואפילפסיה, שמצאו מפלט והקלה בקנביס. אך משרד הבריאות מגלה אטימות ולא עושה כמעט דבר כדי לשנות את המציאות הזאת. החולים עייפים מהמאבק ומותשים מהמלחמה המיותרת. "אנחנו רוצים פיתרון אמיתי, כל מי שסובל מהבעיה", אמרה חני. "אם לא תהיה לי ברירה אטוס איתו לחו"ל. אני לא אתן למדינה לתת לו למות".