משרד הבריאות: "אם הקנביס לא יסופק לשיווק – נפשוט על המחסנים"

במהלך דיון שנערך בנושא משבר הקנביס הרפואי, איים המשנה למנכ"ל כי אם ימשיכו היצרנים להתעקש על אספקה ישירה למטופלים – יחרים המשרד באופן חסר תקדים את החומר ממחסניהם • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:45

פרסום ראשון: משרד הבריאות איים היום (שני) על יצרני הקנאביס בדיון בנושא כי אם החומר לא יסופק מיד לשיווק בבתי המרקחת, משרד הבריאות יפשוט על מחסניהם.

בדיון שנערך בראשות פרופ׳ איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, הוא הזהיר את היצרנים מפני "תפיסת" הקנביס שברשותם, אם יתעקשו על אספקה ישירה ללקוחות במקום על חלוקת המרשמים באמצעות בתי המרקחת.

כזכור, חלק מהיצרנים מתנגדים לרפורמה שיזם משרד הבריאות, לחלק את הקנביס באמצעות מרשמים כמו את רוב התרופות, וזאת לטענת המשרד כדי "להמשיך לשלוט בכל שרשרת האספקה". לטענת המשרד, זו הסיבה העיקרית למחסור בקנביס רפואי שחווים החולים.

Whatsapp Image 2019 07 30 At 1
שתילי הקנאביס בפעוטון | צילום: דוברות המשטרה

ככל הידוע, האיום של משרד הבריאות בפשיטה על החברות הינו חסר תקדים והוא עורר תגובות זועמות בקרב המשתתפים בישיבה. מדובר בהחרפה נוספת של היחסים בין המדינה ליצרני הקנביס, בין השאר על רקע העיכוב בהיתר לייצוא מוצריהם ולייבוא קנביס גולמי.

בשבוע שעבר פורסם בתוכנית "הצינור" על כך שהנשיא רובי ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו החליטו להתערב במשבר. ריבלין זימן ביום חמישי את ראשי משרד הבריאות לפגישה – במטרה לדון בפתרון למשבר.