משבר הקנביס הרפואי: הנשיא ריבלין זימן את ראשי משרד הבריאות

לאחר שנחשף לסרטונים שבהם נראים ילדים הסובלים ממחסור בתרופה, התגייס הציבור לגיוס זן הקנביס הנדיר – בניגוד לחוק. כעת, גם נשיא המדינה וראש הממשלה נתניהו החליטו להתערב

זמן צפייה: 01:45

משבר הקנביס הרפואי: לאחר שנחשפו לסרטונים שבהם נראים ילדים הסובלים מתופעות הלוואי של המחסור בקנביס רפואי, החליטו הנשיא רובי ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב. ריבלין זימן אמש (חמישי) את ראשי משרד הבריאות לפגישה – במטרה לדון בפתרון למשבר.

רפורמת הקנביס קבעה כי הצרכנים יקבלו את הקנביס לא מהמגדלים, המומחים והמורשים, אלא בבתי המרקחת ברחבי הארץ. אלא שבבתי המרקחת ניתן לקבל מספר זנים מצומצם, שאינם תמיד זמינים, ואף לא תמיד ראויים לשיווק. כעת, אלפי מטופלים ומטופלות - בהם גם ילדים, נותרו ללא גישה בתרופה שמשפרת את אורח חייהם. אחד מהם הוא ידידיה קוהלר בן השמונה, שלוקה באפליפסיה, ומפרכס יותר מ-300 פעמים ביום. מזה ארבעה חודשים, מאז נכנסה לתוקף הרפורמה, לידידיה אין גישה לתרופה שלו.

עוד בחדשות 13:

כך הסתכנו ישראלים רבים בעבירה – ומסרו קנביס רפואי לילד חולה

"המדינה נותנת לו למות": הנזק שנגרם לבן ה-8 בשל רפורמת הקנביס

לאחר הרפורמה בקנביס רפואי: החמרה במצבם של בעלי צרכים מיוחדים

קנאביס
קנאביס | צילום: גטי אימג'בנק

"רק קנאביס עוזר לו", אמרה אמו חני. "כשהוא היה באיזון, הפרכוסים הגיעו פעם בשבועיים או שלושה. היום כבר נגרם לו נזק". לאחרונה החליטה לפרסם סרטון בו נראה ידידיה מפרכס, ללא טשטוש, כדי להמחיש את המצוקה ולהשמיע קול. "בסופר פארם אמרו לי 'תקחי משהו אחר', והסברתי להם שזן שלא טוב בשביל ידידיה יכול להזיק לו יותר. הם השיבו ואמרו לי 'אין לכך ראיות רפואיות'".

לאחר פרסום סיפורו של ידידיה בדף הפייסבוק של "הצינור", מטופלים רבים בצמח החליטו לעשות מעשה ולתרום לו קנביס בניגוד לחוק. כתבי התוכנית נסעו עם ה"קנמבולנס" ברחבי הארץ על מנת לאסוף מהם מנות עבור ידידיה. אחת התורמות אמרה כי "היינו בדיוק בתשעה באב וצמנו, ואחרי שאתה מסיים את הצום ורואה כתבה כזו - זה איזשהו סימן בתוך הנשמה שאומר לך - למה לא לסייע?".

בסוף יום האיסוף, הגיעו מנות הצמח הרבות אל ידידיה - שהתרגש מאוד. אמו סיפרה: "הרופאים אמרו לי שבטוח הוא מת, שזה עניין של זמן - שבועיים, שלושה, כמה חודשים מקסימום. הייתי צריכה להוציא אותו מבית החולים כדי להשיג לו קנביס ולהציל את חייו, אם הייתי משאירה אותו שם הוא לא היה איתנו כאן היום".