חשד: 49 מקרים של המוטציה הבריטית התגלו ב"אסף הרופא"

מלבד ביה"ח שבשפלה, 19 מקרים נוספים שנחשדים כמוטציית הקורונה אותרו במעבדה בדרום. ככל הנראה, כמה מהנדבקים בה לא יצאו כלל מהארץ. ההערכה: המוטציה מעלה בעשרות אחוזים את יכולת ההדבקה

זמן צפייה: 00:43

המוטציה הבריטית בישראל: 49 מקרים החשודים כ"מוטציה הבריטית" של נגיף הקורונה אותרו בבית החולים "אסף הרופא", ו-19 נוספים התגלו במעבדה נוספת בדרום הארץ. כך פורסם הערב (שישי) ב"שישי" עם אילה חסון. עוד התגלה כי כמה מהנדבקים - כלל לא יצאו מהארץ.

החשד לקיומה של המוטציה התעורר לראשונה אצל מנהלת אגף המעבדות באסף הרופא, ד"ר עדינה בר חיים. זאת בעקבות תוצאות שהתגלו באמצעות שימוש בערכות מסוימות לגילוי הנגיף, ועוררו את חשדה כי מדובר במוטציה הבריטית. לאחר שחשדה התעורר, פנתה למשרד הבריאות ודיווחה על המקרים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת הסגר השלישי: הישראלים מסתערים על רשתות השיווק

תקנות הסגר אושרו: מכוני יופי ייסגרו, שיעורי נהיגה יבוטלו

"אתם רוצים שאמות?": מהומה בעת פינוי מבודדים בין מלונות • צפו

בדיקת קורונה במעבדה
בדיקת קורונה במעבדה | צילום: Shutterstock

משרד הבריאות ביקש מכל מנהלי המעבדות בארץ לשים לב במיוחד לשינוי באותה ערכה מסוימת לגילוי הנגיף, כדי לעלות על מקרים נוספים של המוטציה. ההערכה היא שמוטציית הקורונה מעלה בעשרות אחוזים את היכולת להדביק במגפה.

אמש פורסם בחדשות 13 כי במשרד הבריאות חוששים שעשרות בדיקות קורונה חשודות יימצאו חיוביות למוטציית הנגיף. זאת, לאחר שמקרה הדבקה חמישי של המוטציה זוהה בישראל באישה שחזרה מבריטניה. בעקבות החשש, משרד הבריאות יהפוך את המעבדה המרכזית לנגיפים למעבדה לאומית לריצוף דגימות חשודות להתפתחות הנגיף. לצורך כך, הוזמן מכשור מיוחד ממדינות אחרות בעלות של כ-10 מיליון שקלים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 3,958 ישראלים אובחנו אתמול חיוביים לנגיף הקורונה. זאת, כאשר אתמול בוצעו כ-98,400 בדיקות ו-4.1% מתוכן היו חיוביות. בכך עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-393,036. אתמול, חוסנו בישראל יותר מ-74 אלף איש. בכך, הגיע מספר המחוסנים לכ-210 אלף. עוד עולה מהנתונים כי 506 חולים במצב קשה, מהם 157 מוגדרים במצב קריטי, כש-128 מתוכם מונשמים. 181 חולים במצב בינוני. מניין המתים עד כה עלה ל-3,171.