בנט: "סרבני החיסונים מסכנים את הבריאות והחופש של כולנו"

בתום הדיון בקבינט הקורונה, רה"מ נשא הצהרה שבה תקף את מיליון הישראלים שעד כה לא קיבלו מנות חיסון, והפציר בהם לעשות זאת. "פונה לכל מי שמכיר סרבן חיסון - תשכנעו אותו שלא יפגע באחרים"

זמן צפייה: 06:30

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא הערב (חמישי) הצהרה בתום דיון קבינט הקורונה. בדבריו, תקף ראש הממשלה את המתנגדים לחיסונים והפציר בהם להתחסן. "סרבני החיסונים מסכנים את בריאותם, ואת סביבתם. הם מסכנים את החופש שלנו לעבוד, של ילדינו ללמוד ואת האפשרות לחגוג שמחות", אמר. "אם מיליון ישראלים ימשיכו לא להתחסן, זה יאלץ שמונה מיליון אחרים להסתגר בבתיהם - לכל מי שמכיר סרבן חיסון, תשכנעו אותו שלא יפגע באחרים".

עוד אמר ראש הממשלה כי "החל מ-8 באוגוסט, סרבן חיסונים לא יוכל להיכנס לכל פעילות מעל 100 איש בפנים או בחוץ - אלא אם יביא בדיקת קורנה שלילית על חשבונו. הוא יישא במלוא הוצאות הבדיקה. אנחנו ברגע מכריע שיקבע איך המדינה שלנו תיראה בתקופה הקרובה - בידיים שלנו לבחור אם לפעול בצורה אחראית ולקיים מדיניות פתוחה וחופשית או לטמון את הראש בחול ולהביא לסגרים אין סופיים".

חיסון קורונה
חיסון קורונה | צילום: רויטרס

בנט אף הפציר לעטות את המסכות בשטחים סגורים, והסביר כי היא "הוכחה מדעית ככלי יעיל במיוחד כדי להגן על עצמכם וסביבתכם. כששני אנשים עוטים מסכה הסבירות להדבקה יורד ב-98%. על כל אזרח במדינה לעטות מסכה במקומות סגורים - זו לא המלצה. אם נתחסן, נשמור על המבוגרים ונשמור על מסכות נתגבר על הדלתא, וזו תהיה שנת שיקום".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן במהלך הערב כי נראה שישנה ירידה נוספת ביעילות החיסון, כאשר במניעת הדבקה היעילות עומדת על 40%. עם זאת, החיסון עדיין יעיל מאוד במניעת מחלה קשה, ב-91%.