סערה בציבור החרדי עקב החלטת ראש העיר בת ים למנוע גישה לחופים

צביקה ברוט עורר מחלוקת כאשר פרסם תמונות מהחוף הנפרד, עמוס במבקרים, והצהיר שלא יתיר למי שאינו תושב בת-ים להיכנס לחופי העיר. אך חרף העימות - הוא לא מתנצל. "לא כל הצעדים פופולריים"

זמן צפייה: 03:07

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט קומם עליו את המגזר החרדי כאשר סגר את חופי הים בעירו למי שאינם תושבים, כדי למנוע מתושבי ערים אדומות לרחוץ בהם. בפוסט שכתב בפייסבוק הוא פרסם תמונות מהחוף הנפרד, וטען כי רוב הרוחצים אינם מהעיר, וחלקם הגיעו מערים אדומות. אבל תוכנית הרמזור של גמזו תותיר בידי ראשי הערים סמכות לקבל החלטות כאלה – לבדם.

ביום שאחרי החלטתו של ברוט, נראה שבשטח כבר מרגישים את התוצאות. "אם כתוצאה מזה יידבקו לי פחות אנשים בחוף כי היום באו פחות אנשים מחוץ לבת ים, זה כבר שווה את זה", הוא אומר. "יש לנו נתונים על עשרות חולים שהיו פה בחוף הים. זה לא בא על בסיס ריק". בסוף השבוע פרסם ברוט תיעוד של העומס בחוף הנפרד בעיר המיועד לדתיים וטען כי רוב המתרחצים אינם תושבי בת ים, אלא מגיעים לבילוי מערים חרדיות כמו בני ברק ואלעד. בעקבות זאת הודיע ברוט כי במשך שלושת השבועות הקרובים הכניסה לחופים בעיר תותר אך ורק לתושבי בת ים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: רוב הציבור סבור שנתניהו אחראי אם יהיו בחירות

נתניהו: "מקבל את הצעת הפשרה של האוזר שתמנע בחירות"

גמזו: "לא אשנה עמדתי בנושא אומן – בטוח שתתקבל ההחלטה הנכונה"

"לא כל הצעדים הם פופולריים", הוא טוען. "כשסגרתי את בתי הכנסת קראו לי אנטישמי. כשאסרתי התקהלויות אנשים לא הבינו את זה, אבל אחרי שבוע הם מחאו לי כפיים". רק לפני חודשיים הוגדרה בת ים עיר אדומה עם תחלואה גבוהה במיוחד. הממשלה הורתה על סגירת מוסדות חינוך וצמצום התקהלויות בעיר, אבל מבחינתו של ראש העירייה לא היה די בהגבלות שהוטלו. חמ"ל הקורונה העירוני שהוקם לא חיכה למשרד הבריאות ועשה בעצמו חקירות מסלול לתושבים שנדבקו. נוסף על כך, הורה ברוט על הגבלת תנועה בחופים ובבתי הכנסת עד שלבסוף התחלואה ירדה והעיר הפכה מאדומה לירוקה.

אחרי הסערה הציבורית סביב נחל האסי שבעמק בית שאן, ההחלטה של ברוט עוררה סערה נוספת. ח"כ משה ארבל מש"ס, טען כי "זו החלטה שערורייתית. אין לו סמכות בחוק לעשות אותה. השטחים הציבוריים שייכים לכולנו". המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, התנגדה להחלטה וביקשה מהעירייה להציג לה בסיס חוקי למהלך. "יש לי אפשרות גם לסגור את חוף הים לגמרי", הוסיף ברוט. "זה בסמכותי. אני לא רוצה לסגור את הים לגמרי. אנחנו עושים משהו שהוא מידתי, קצר. תושבי העיר אצלי תמיד יקבלו קדימות ואני לא מתנצל על זה". מחר יובא לאישור קבינט הקורונה מודל הרמזור של פרופסור גמזו שיחל לפעול בספטמבר ויעביר לרשויות המקומיות את הסמכות להטיל הגבלות כפי שיראו לנכון עד שיהפכו לירוקות, גם אם זה אומר לסגור את הים ששייך לכולם.