גמזו: "לא אשנה עמדתי בנושא אומן - בטוח שתתקבל ההחלטה הנכונה"

הממונה על הקורונה התייחס לסערה בעקבות הניסיון למנוע הגעת מתפללים לאוקראינה, והצהיר:" התקהלות של עשרות אלפי איש במתחם אחד תהפוך את ישראל למדינה אדומה יותר ותוביל לסגר"

זמן צפייה: 01:27

פרויקטור הקורונה פרופסור רוני גמזו התייחס היום (ראשון) בסיום ישיבתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיית הטיסות לאומן שבאוקראינה. לדבריו, "אין בכוונתי לשנות את עמדתי בנושא אומן. אני בטוח ששרי הממשלה יקבלו את ההחלטה הנכונה למנוע את הטיסות".

"התורה מחייבת את כולנו ׳ונשמרתם מאוד לנפשותיכם׳. התקהלות של עשרות אלפי איש במתחם אחד תהפוך את ישראל למדינה אדומה יותר ותוביל לסגר שיפגע באזרחי ישראל, בעולם התורה, ובכלכלת ישראל", הסביר גמזו. "לבי עם חסידי ברסלב, אך למרות הרצון הגדול להגיע לציון רבי נחמן, שמירה על חיי אזרחי ישראל ובריאותם חשובה יותר מכל דבר אחר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סקר חדשות 13: רוב הציבור סבור שנתניהו אחראי אם יהיו בחירות

הנערה מסרה עדות בפרשת האונס באילת: "צעד משמעותי"

איראן מאשימה: הפיצוץ במתקן בנתנז נגרם כתוצאה מחבלה

הממונה על הקורונה פרופ' רוני גמזו
הממונה על הקורונה פרופ' רוני גמזו | צילום: חדשות 13

בשבוע שעבר הוציאו ישראל ואוקראינה הודעה משותפת שבה קראו לאלפי החסידים שתכננו לטוס לאומן לרגל החגים שלא להגיע לאזור, זאת בשל התפשטות מגפת הקורונה. "בהתאם להמלצות והאזהרות של משרדי הבריאות של אוקראינה וישראל, אנו מפצירים בעולי הרגל שמתכננים ליטול חלק בחגיגות ראש השנה באוקראינה להימנע מלבקר באומן בשל המצב האפידמיולוגי המאיים", נכתב.

"עם זאת", הוסיפו המדינות, "לאלה המחליטים לבקר באומן בכל זאת - אנו מדגישים שהגבלות הריחוק חלות על כל האירועים הציבוריים וייאכפו בקפידה". אוקראינה וישראל כתבו כי ראש השנה זכה למעמד של חג לאומי באוקראינה, אולם השנה, כאמור, "לא מאפשר לציין את החג כרגיל כפי שנהוג. אנו מקווים להבנה ומאמינים שבשנה הבאה נוכל לחגוג את ראש השנה, כמו גם חגים אחרים, יחדיו וללא הגבלות כלשהן".

מתפללים באומן 2010
מתפללים באומן 2010 | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הערב עדכן משרד הבריאות כי 341 נדבקים חדשים אובחנו מחצות, בכך מספר החולים הפעילים עלה ל-22,045, מתוכם 398 במצב קשה, בהם 115 מונשמים ו-195 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה טיפס ל-834, כאשר עד כה החלימו כ-79 אלף ישראלים.