"היה לי רע בכל רגע נתון": לידה בצל הריחוק במגפת הקורונה

נטלי החליטה לבודד את עצמה בזמן המגפה, בשל ההיריון. הדיכאון והבדידות שליוו אותה חודשים ארוכים - הסתיימו רק עם צאת בנה לעולם. "לא מדברים על דיכאון בהיריון" • בייבי בום קורונה, חלק ג'

זמן צפייה: 08:59

הקורונה הפכה את הלידה עבור נטלי פורטנר, אם לשניים, לקשה במיוחד. היא קיוותה ללדת את בנה במרכז ללידה טבעית, אך בגלל דימום היא נכנסה לחדר לידה רגיל. אפילו שתי הלידות הקודמות שלה לא הכינו אותה להיריון הנוכחי, שבמהלכו היא שהתה בבידוד ולא נפגשה עם בני משפחתה, שנאלצו לעזור לה מרחוק: "היינו מנוטרלים בקטע של העזרה. מעבר לזה שהייתי שולחת לפעמים אוכל, לא יכולתי לגשת לשם. פחדנו מאוד מהקורונה", סיפרה אמה, שושנה מאיר, מנהלת מרפאות החוץ בבית החולים שיבא.

"המון נשים מדברות על דיכאון אחרי לידה ועל הקושי להתחבר לתינוק, אבל אף אחת לא מדברת על דיכאון של היריון. פשוט ישבתי וספרתי את הדקות", אמרה פורטנר והוסיפה: "היה לי רע בכל רגע נתון ביממה". כשנשאלה פורטנר האם הייתה דוחה את ההיריון אם הייתה יודעת שתיאלץ לבודד את עצמה במהלך ההיריון, ענתה: "הייתי דוחה את זה, כי זה פשוט רחוק מכל מה שאת חושבת ומצפה. זה מכאיב שזה ככה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

צרפת וגרמניה נכנסות לסגר חלקי שני – בתיה"ס יישארו פתוחים

שר החינוך: נשקול את הארכת הלימודים על חשבון החופש הגדול

6 ימים לבחירות: ביידן וטראמפ נכנסים לישורת האחרונה

נטלי פורטנר
נטלי פורטנר | צילום: חדשות 13

בחדר הלידה, הצורך החזק ביותר, המגע האנושי - הוא גם זה שמנוגד לחלוטין להגבלות שנגיף הקורונה כופה עלינו. לכן, דווקא במחלקה שאמורה להיות הכי שמחה בבית החולים, נשים יושבות במסכות - ובריחוק אחת מהשנייה. "יש משהו בלעטות מסכה ולשכב לבדך במיטת בית החולים בלי אפשרות למלווה - הרגשה של ניכור, של קרירות וריחוק - שבעצם ליוותה אותי כל ההיריון", אמרה פורטנר. לאחר שבנה נולד, זכתה האם למגע ישיר איתו - "בסוף, זה מפצה על הכול".

ההתמודדות עם הקורונה בתחומי החיים שלנו, כולל בחדר הלידה, מערפלת את העובדה שהנגיף כבר משנה את ההתנהגות וההרגלים במעגלים הקרובים לנו ביותר. המציאות הבריאותית כופה בדידות על נשים בתקופה שבה הן צריכות מגע ואינטימיות - בלי מסכות ובלי ריחוק. עוד מוקדם לדעת מתי התקופה הזו של החיים תסתיים ואיך ייראו חייהם של התינוקות שזה עתה נולדו. "העולם השתנה ואני לא יודעת אם זה יחזור להיות כמו קודם. אני אומרת את זה מאוד בכאב, אבל הלוואי ואני טועה", אמרה פורטנר.