בצל החשש מקרישי דם: האיחוד האירופי בעד החיסון של אסטרהזניקה

הסוכנות האירופית לתרופות טענה כי אין אינדיקציה לכך שהחיסון לקורונה של החברה גורם לקרישי דם וטענה שמדובר בתופעה נדירה, אך הבהירה כי הבדיקה נמשכת. "היתרונות עולים על החסרונות"

חיסון קורונה של חברת "אסטרהזניקה"
חיסון קורונה של חברת "אסטרהזניקה" | צילום: רויטרס

הסוכנות האירופית לתרופות (EMA) הוציאה הערב (שלישי) הודעת הרגעה באשר לחיסון של חברת התרופות הבריטית "אסטרהזניקה", זאת לאחר שכמה מדינות הפסיקו את השימוש בו בשל החשש שהוא גורם לקרישי דם. "אנחנו משוכנעים שהיתרונות של החיסון עולים על חסרונותיו. אין הוכחה לכך שהוא גורם לקרישי דם. עם זאת, אנחנו ממשיכים בבדיקות".

אתמול, כאמור, גרמניה ואיטליה הצטרפו לרשימה המתארכת של מדינות שהחליטו לעצור את השימוש בחיסון של החברה הבריטית, אחרי שהיו דיווחים כי הוא מוביל לקרישי דם. כי בניגוד לפייזר ומודרנה, אסטרהזניקה השתמשה בטכנולוגיה ישנה יחסית בחיסון, שגם הוא ניתן בשתי מנות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תיעוד: הושלמה סדרת ניסויים מוצלחת בגרסה מתקדמת של כיפת ברזל

טרגדיה כפולה: 10 ימים אחרי אחותה – יולדת בת 23 מתה מקורונה

לראשונה מזה 60 שנה: התגלו קטעי מגילה עתיקים במדבר יהודה

יש לציין כי יחסית למספר המתחסנים הגבוה ב"אסטרהזניקה", הנאמד בכ-17 מיליון בני אדם, מספר הדיווחים על בעיות שצצו לאחר מכן היו מועטות יחסית, ועומד על עשרות בודדות. מה גם, כלל לא ניתן לקשור את קרישי הדם לחיסון. בינתיים, יותר מ-80 מדינות ברחבי העולם ממשיכות להשתמש בחיסונים של אסטרהזניקה.