אש בוערת בבתים וגינות מפויחות: תיעוד בלעדי של השריפה בהראל

מצלמת החדשות 13 תיעדה את ההרס הרב שנגרם לקיבוץ הסמוך לבית שמש. בתמונות ניתן לראות, בין היתר, גגות שקרסו וחלונות שהתנפצו • צפו: צילום מהאוויר של שריפת הענק בחבל מודיעין

זמן צפייה: 02:45

שריפות הענק שפרצו היום (חמישי) ברחבי הארץ ממשיכות להשתולל. שטחים גדולים ביער בן שמן שבחבל מודיעין נשרפו, ובתים רבים ביישוב מבוא מודיעים שבאזור עלו באש. גורמים במשטרה אמרו כי היישוב "כמעט נחרב". כל תושבי מבוא מודיעים פונו, ובמשטרה נערכים גם לפינוי היישובים לפיד וכפר רות, במידה ויהיה צורך. כביש 443 נפתח לתנועה לאחר שעות שבהן היה סגור. כעשרה בתים עלו באש בקיבוץ הראל הסמוך לירושלים, תושבי הקיבוץ כולו פונו.

בתיעוד בלעדי של החדשות 13 ניתן לראות את האש המשתוללת בבתים של קיבוץ הראל, כאשר בין היתר, גגות קרסו, חלונות התנפצו וחצרות הבתים נותרו מפוייחות. בתיעוד של מסוק משטרתי ניתן לראות את העשן הרב המכסה את יער בן שמן, לא רחוק מבתי יישובים סמוכים ובקרבת כביש 443. בתוך כך, רשות הטבע והגנים סגרה אתרים רבים ברחבי הארץ והורתה שלא לטייל בשטחים פתוחים.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190523-1922' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='תיעוד ממסוק של השריפה בחבל מודיעין' kid='1_2rtf7qun' duration='97'']

לכתבות קשורות >>

רה"מ הורה על הבאת סיוע אווירי לכיבוי שריפות: "לא לחסוך בדבר"

היערכות לפינוי אלפים באזור מודיעין: "רוב מבוא מודיעים הוחרב"

חזרה לקיבוץ כדי להציל את החתולה שלה: "אין ברירה, יש עשן ואש"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה היום את המל"ל, משרד החוץ והמשרד לביטחון פנים לפעול מיידית להבאת סיוע אווירי לכיבוי שריפות. זאת, בעקבות מזג האוויר הקיצוני השורר ברחבי הארץ והשריפות המשתוללות במאות מוקדים.ומוקדם יותר הורה נתניהו לנציב הכבאות, דדי שמחי, "לא לחסוך בדבר". ממשרד החוץ נמסר כי צוות חירום של משרד החוץ בראשות סמנכ"לית תיאום מירב אילון-שחר פונה למספר מדינות הנמצאות בקירבה גיאוגרפית לישראל על מנת לבדוק אפשרותן לסייע.

גבר כבן 70 נמצא ברכב באור יהודה, כשהוא עם סימני פגיעת חום. צוותי מד"א קבעו את מותו במקום. מוקדם יותר היום נפגע גבר כבן 80 ממכת חום ופונה לבית החולים יוספטל שבעיר כשהוא במצב קשה ובהכרה מעורפלת. פראמדיק מד"א יוחאי דרעי סיפר: "בחצר בית שכב גבר כבן 80, כשהוא בהכרה מעורפלת עם סימני מכת חום, לאחר שעבד בשמש. הכנסנו אותו במהירות לאמבולנס המקורר, תוך כדי שאנחנו מבצעים בדיקות רפואיות, ופינינו אותו להמשך טיפול כשמצבו קשה ויציב".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-20190523-1953' autoplay='0' credit='' desc='השריפה שפרצה ביער בן שמן' kid='1_n8otbliq' duration='42'']

בשעות אלו מוקד השריפה העיקרי הוא במבוא מודיעים, שם עולים בתי היישוב באש. צוותי הכבאות עדיין לא הצליחו להשיג שליטה במוקד זה. מוקדם יותר הורה עמי אשד, מפקד מחוז מרכז, להציג תכנית לפינוי היישובים שבאזור מודיעין ובהם כפר רות ולפיד, כמו גם תושבי מושב תרום, כ- 10,000 איש. לדברי אשד, "כמעט כל היישוב של מבוא מודיעים הוחרב".

צילום מהמסוק המשטרתי של השריפה באזור יער בן שמן
צילום מהמסוק המשטרתי של השריפה באזור יער בן שמן | צילום: דוברות המשטרה

במקביל, ממשיך המאבק בשריפה המשתוללת בקיבוץ הראל, שגם בו נשרפו בתים. זאת בשל שינוי כיוון הרוח המלבה את הלהבות. בצוותי הכבאות חוששים כי האש תתפשט משילת לכיוון היישוב לפיד וכפר רות. על השריפה באזור שמורת כרמיה הושגה שליטה. כמו כן, הוסרו מרבית מגבלות המהירות שהוטלו במהלך היום בשל מזג האוויר - למעט באזור להבים. התנועה בקווים ירושלים נבון-נתב"ג ולוד-הראשונים התחדשה לאחר שהופסקה במהלך היום. במהלך היום נרשמו שיבושים ועיכובים ברחבי הארץ, כתוצאה מהורדת מהירות הנסיעה ושינויי לוחות הזמנים.