יקבלו מענק קורונה ותוספת לשכר: תמה שביתת העובדים הסוציאלים

בתום מו"מ עם האוצר סוכם כי העו"סים יקבלו תוספת למשכורת שתשולם בשתי פעימות, וכן מענק לשנת 2021 בסך 11,000-9,000 שקלים. ביום ראשון צפוי ההסכם לעלות לדיון בממשלה כדי לקבל גיבוי תקציבי

זמן צפייה: 00:20

בתום משא ומתן, הסתיימה הבוקר (רביעי) שביתת העובדים הסוציאלים שהחלה לפני כשבועיים וחצי. זאת, לאחר שהושגו הסכמות עם משרד האוצר, והוחלט כי העובדים והעובדות יקבלו תוספת לשכר ומענק קורונה לשנת 2021. ההסכם צפוי לעלות לדיון בממשלה ביום ראשון הקרוב, במטרה לקבל גיבוי תקציבי.

על פי ההסכם, בחודש יולי 2021 תשולם הפעימה הראשונה לשכר המעודכן, בסך של 200 מיליון שקלים. הפעימה השנייה תינתן עם פתיחת הסכמי השכר במשק, והעובדות הסוציאליות יוחרגו ויקבלו פעימה שניה ייעודית. כל העובדות והעובדים יקבלו "מענק קורונה" בסך 11,000-9,000 שקלים שישולם בשתי פעימות בחודשים אוגוסט וינואר.

עוד סוכם על הקצאת סכום ייעודי לטובת מתן מענה בתחום המוגנות, במטרה להפחית את מקרי האלימות כלפיהם, והגדלת חלקיות משרה ומתן מכסת שעות נוספות במטרה לסייע למילוי השורות. הוחלט כי הצדדים יחלו באופן מיידי בדיונים על רפורמה כוללת בשכר העובדים הסוציאלים, שתצא לדרך בחודש יולי 2021.

עוד בחדשות 13:

המחאה בירושלים נמשכת: עשרות מפגינים חוסמים כבישים ליד הכנסת

התקדמות במו"מ בין האוצר לעו"סיות – הסכם צפוי להיחתם הלילה

שיא במספר הנדבקים: 1,971 אנשים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה

מחאת העובדות הסוציאליות
מחאת העובדות הסוציאליות | צילום: עיריית צפת

שר האוצר ישראל כ"ץ התייחס להסכם: "מברך על סיום שביתת העובדים הסוציאלים. כפי שהבטחתי לא נשאיר אף אחד לצד הדרך. אני מלא הערכה למסירותם של העובדות והעובדים הסוציאלים ותרומתם לחברה בישראל בתקופה קשה זו. סיכמנו על צעדים היסטוריים שישנו את מעמד העובדים ויאפשרו להם להמשיך בעבודתם המסורה בתנאים ההולמים את חשיבות המשימה שנטלו על עצמם".

שר העבודה והרווחה איציק שמולי אמר: "אני מצדיע לעובדים הסוציאלים בהנהגת ענבל חרמוני על מאבקם העיקש ושמח שעלה בידינו לתת מענה לדרישותיהם הצודקות. מול האתגרים החברתיים הקשים, שרק הועצמו בקורונה, זוהי יחידת העילית המצטיינת שלנו; כולנו מחויבים לטפח אותה ולתת לה את מלוא התמיכה בתנאי העבודה ובמוגנות. העובדים הסוציאליים יקרים לי ואמשיך לתמוך בהם לאורך כל הדרך".

ענבל חרמוני, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים בהסתדרות, התייחסה להסכם: "הובלנו ביחד מאבק אדיר, גאה ומלא השראה שהרים מחדש את קרנם של העובדות והעובדים הסוציאליים לגבהים חדשים, שנסך בכולנו גאווה במקצוע שלנו ובעוצמה שלנו. מאבק אדיר מגיע היום לסיומו עם ניצחון אדיר שלנו. אנחנו יוצאות ויוצאים מכאן עם עתיד טוב יותר למקצוע שלנו, עם הישג שיירשם בדברי הימים של העבודה הסוציאלית בישראל. אמרנו לאורך הדרך שזה להיות או לחדול - היום קבענו - להיות".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הצהיר: "עשינו צעד משמעותי כדי לטפל בעוול אך האתגר האמיתי עדיין לפנינו. לעובדות ולעובדים הסוציאלים תפקיד חשוב בהגנה על חוסנה של החברה הישראלית, בייחוד בתקופת המשבר הנוכחי. העלייה בפניות לשירותים הסוציאליים ולבריאות הנפש, היא עדות נוספת למצוקה הגדולה שהגיעה לכל שכבות האוכלוסייה. ההסכם החדש עוזר להבטיח את זכויותיו של ציבור עובדים מסור שעושה לילות כימים כדי להושיט יד לכל האנשים שזקוקים לכך".

מחאת עובדים סוציאלים
מחאת עובדים סוציאלים | צילום: חדשות 13

ההסכם מגיע בעקבות פגישה שנערכה אמש בין שר האוצר ישראל כ"ץ לבין יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים בהסתדרות ענבל חרמוני והצוותים המקצועיים במשרד האוצר. בתומה נמסר כי הושגה התקדמות משמעותית במשא ומתן.

מוקדם יותר באותו ערב איים יו"ר ההסתדרות כי אם המשבר בינם לבין האוצר לא ייפתר בקרוב - "מקומות עבודה נוספים מהמגזר הציבורי יצטרפו לשביתה כסולידריות".

בפגישה שהתקיימה בינו לבין מארגני המחאה, החליט בר דוד להפעיל את קרן השביתה, כך שכל עובד ששובת יקבל המחאה על סך אלף שקלים. "יו"ר ההסתדרות הביע את תמיכתו והזדהותו עם שביתת העובדות והעובדים הסוציאליים, ואמר כי ההסתדרות תמשיך ותעמוד מאחורי המאבק המוצדק שלהם ותתמוך בו בכל אמצעי שיתאפשר", לשון ההודעה.