שיא במספר הנדבקים: 1,977 אנשים אובחנו אתמול חיוביים לקורונה

משרד הבריאות עדכן כי קרוב ל-2,000 בני אדם אובחנו אתמול. 259 מוגדרים במצב קשה, ובהם 82 מונשמים. כ-29 אלף בדיקות בוצעו, מתוכן קרוב ל-8% היו חיוביות. כ-22 אלף איש כבר החלימו

זמן צפייה: 01:54

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי נשבר שיא במספר הנדבקים, כאשר אתמול אובחנו 1,977 ישראלים נשאים של הווירוס. כעת, מספר החולים הפעילים עומד על 31,313, מתוכם 259 במצב קשה, בהם 82 מונשמים ו-128 במצב בינוני. כמו כן, אתמול בוצעו כ-29 אלף בדיקות, מתוכן קרוב ל-8% היו חיוביות. מספר מקרי המוות טיפס ל-430, בעוד 22,920 בני אדם כבר החלימו.

על פי נתוני המשרד, מספר החולים הפעילים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 9,167, לאחר מכן בני ברק עם 5,824 ואז תל אביב שבה אובחנו 3,131 חולים פעילים. מעבר לכך, מספר החולים באשדוד ממשיך להיות גבוה עם 1,806 בני אדם שלקו במחלה. על כן, אשדוד נמצאת במקום הרביעי בארץ מבחינת מניין החולים הפעילים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המחאה בי-ם: עשרות מפגינים חסמו כבישים ליד הכנסת – 4 נעצרו

יקבלו מענק קורונה ותוספת לשכר: תמה שביתת העובדים הסוציאלים

המכות של איש העסקים לעיני המצלמות במגדלי היוקרה בת"א • תיעוד

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אתמול פורסם כי פרופסור גבי ברבש היה אמור להתמנות אמש לתפקיד פרויקטור הקורונה, המנהל המיוחד שירכז את המאבק במגפה, אולם עקב מחלוקת באשר לסמכויותו, טרם ברור אם ברבש אכן ייכנס לתפקיד זה. בשל כך, מסיבת עיתונאים מיוחדת שתוכננה להערב, בה היו אמורים ראש הממשלה ושר הבריאות להכריז על המינוי - נדחתה.

המחלוקת היא, כאמור, על הסמכויות אותן עתיד לקבל ברבש אם יתמנה לתפקיד הפרויקטור. בלשכת ראש הממשלה, לשכת שר הבריאות ובלשכתו של מנכ"ל משרד הבריאות, לא הגיעו להסכמה אילו הרשאות יינתנו לברבש, שכיהן בעברו כמנכ"ל משרד הבריאות וכן כמנהל בית החולים איכילוב. זאת, משום שגם יולי אדלשטיין וגם פרופסור חזי לוי מנהלים את המשבר במקביל.

בינתיים, במשק חוששים ממינויו של ברבש, זאת משום שהפרופסור ידוע בתור מדיניותו המחמירה ותמיכתו בהגבלות וידחוף לסגר כללי. רק בסוף השבוע התראיין לתוכנית של ניסים משעל ברדיו 103FM, ואמר כי אם המצב יימשך כך - יידרש סגר ממושך כבר בחודש הקרוב. זאת, בין היתר, בגלל חוסר היכולת של המערכת להבחין בין שפעת רגילה לבין הידבקות בקורונה.