"נותן לי כוח": הקצין שעונד שתי דסקיות – שלו ושל בן דודו שנפל

מאי בוכהלטר, שקרוב משפחתו רועי פלס נהרג במבצע צוק איתן, סיפר על הזיכרון שמלווה אותו, הבחירה להגיע לנח"ל - והרגע שבו גילה על מותו של רועי. "היה מרגש לפגוש אותו, הוא היה דמות להערצה"

זמן צפייה: 05:51

"אני מסתובב עם שתי הדיסקיות כל הזמן, קיבלתי אותן תוך כדי קו עזה", סיפר מאי בוכהלטר, קצין בנח"ל. הדסקית השנייה שעל צווארו באופן קבוע הייתה שייכת לבן דודו רועי פלס, שנפל במהלך מבצע צוק איתן.

"זה מזכיר לי כל הזמן שהוא איתי וזה עוזר. באיזשהו מקום, זה גם נותן טיפה כוח ברגעים קשים, לזכור שזה נגמר בסוף והכול עובר", סיפר בוכהלטר. בהתייחס לזיכרון של בן דודו האהוב, אמר: "זה היה מרגש לפגוש אותו כל פעם מחדש ולשמוע מה עובר עליו. דמות להערצה", והוסיף: "היה לי רק רצון ליחס והתעניינות והוא גם היה נותן את זה".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

חשד: שוטר מי-ם שיקר לחיילת על מיונים ביחידה סודית ואנס אותה

אבי המחבל שרצח את החייל רון קוקיא: "אני מבקש סליחה"

גזענות כלפי יוצאי אתיופיה ואלימות מצד מפקדים: קבילות החיילים

סג''מ מאי בוכהלטר
סג''מ מאי בוכהלטר | צילום: חדשות 13

פלס, בן 21 במותו, נהרג מפגיעה ישירה של טיל נ״ט בבנין ממנו נלחם. "בחופש הגדול בין כיתה י' ל-י"א העירו אותי והודיעו לי. זה היה מאוד ברור, אני זוכר את זה. ידענו שהוא שם", סיפר. "היה לי מוזר שנפל לכולם האסימון, כל המבוגרים יודעים כבר מה זה. ואני מנותק לגמרי מהסיטואציה, לא מבין, או לא מתחבר".

בוכהלטר, כאמור, התגייס לנח"ל ובשבוע שעבר התייצב במגרש המסדרים בסיום טקס קורס קצינים. על זיכרון קורס הקצינים של בן דודו, סיפר: "אני זוכר, אם אני לא טועה, שהוא גם עשה לנו איזה פרצוף תוך כדי הצעידה". באותו מעמד, קיבל פלס באופן חריג את הכומתה של יוסי פנסו, מפקד המגמה שלו אז - והיום הסמח"ט של בוכהלטר.

לבסוף, אמר בוכהלטר: "רועי היה דמות, לא נעים לי לקרוא לזה 'מופת', אבל משהו שכולם רוצים להגיע אליו. איפה שהוא יושב תמיד הרצון אולי להגיע איכשהו אליו".