סולידריות בצל קורונה: בעלי דירות מוותרים לשוכרים על שכ"ד

הנחיות ההסגר גרמו לרבים לאבד את הכנסתם, אך ההוצאות השוטפות ובראשן שכר הדירה - מכבידות מתמיד. בעל דירה סיפר על כך בריאיון לחדשות 13: "אני חושב שצריך לגלות אנושיות"

זמן צפייה: 03:19

משבר הקורונה: עם התפשטות הנגיף והנחיות ההסגר המחמירות של הממשלה, שוכרי דירות רבים מתקשים לעמוד בתשלומים השוטפים הרבים בהיעדר הכנסה סדורה, ובראשם - תשלום שכר הדירה. לאחרונה צצים עוד ועוד משכירי דירות רבים, שמגלים הבנה מרחיבת לב ו״מוותרים״ לשוכרים על התשלום החודשי.

חלק מהמשכירים הציעו לדייריהם לדחות את תשלום שכר־הדירה עד יעבור זעם, חלקם הציעו לפרוס אותו לתשלומים, ויש משכירים שאף הגדילו לעשות וביטלו לחלוטין את דרישת תשלום שכר הדירה החודשי הנוכחי.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

חלוקת תרופות לקשישים ורכישת מזון למבודדים: הצד היפה של המשבר

מניין הנדבקים בקורונה עלה ל-250; ארבעה חולים במצב קשה

אם לא נצחק – נבכה: הבדיחות על נגיף הקורונה ששברו את הרשת

בעלי דירות מוותרים לשוכרים על שכר הדירה החודשי בעקבות משבר הקורונה
בעלי דירות מוותרים לשוכרים על שכר הדירה החודשי בעקבות משבר הקורונה | צילום: שאטרסטוק

שחר הס, בעל דירה בעיר חולון, ויתר לדיירת המתגוררת בדירתו על שכר הדירה לחודש זה. בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר" סיפר הס כי "נתקלתי ביוזמה באחת מקבוצות הפייסבוק שאני חבר בהן, והמחשבה התגלגלה לי בראש במשך יום שלם. אתמול התכתבתי עם הדיירת שלי שסיפרה כי היא אולצה לצאת לחופשה ללא תשלום - ומיד, בלי תכנון מוקדם, אמרתי לה שהחודש אין צורך לשלם את שכר הדירה".

שחר הס, בעל הבית שויתר לדיירים שלו על שכר הדירה החודש בעקבות משבר הקורונה
שחר הס, בעל הבית שויתר לדיירים שלו על שכר הדירה החודש בעקבות משבר הקורונה | צילום: חדשות 13

תשלום שכר הדירה מהווה את הנתח הגבוה ביותר של ההוצאות החודשיות השוטפות בקרב מי שאינם מחזיקים בדירה בבעלותם. בימים אלו, כשעובדים רבים נמצאים בחל״ת, או אף גרוע מזה - פוטרו מעבודתם, ההכנסה השוטפת נגדעה באופן פתאומי ולא צפוי, וההוצאה הגדולה הופכת לבלתי אפשרית עבורם.

בעלי הדירות מוותרים למשכירים על שכר הדירה החודשי בעקבות משבר הקורונה
בעלי הדירות מוותרים למשכירים על שכר הדירה החודשי בעקבות משבר הקורונה | צילום: חדשות 13

"השוכרת שלי היא אם יחידנית עם שני ילדים קטנים ואני חושב שצריך לגלות אנושיות״ אמר הס והוסיף ״אני לא נוטה לפרסם דברים כאלה, אך היה לי חשוב לעלות לשידור, לדבר על זה, ואולי לגרום למשכירים נוספים לעשות כמוני".

הס סיכם כי "אומנם אין לי דירות רבות במגדלים, אך אני חושב שכפי שאני קיבלתי השראה מקבוצה בפייסבוק, כך יכולים גם אחרים. עלינו לעשות טוב למעגלים הקטנים שסביבנו - זו חלקת האלוהים הקטנה שלנו בתקופה הקשה הזו".