בעקבות תלונות ההורים: חובת המסכה לתלמידי א'-ב' תיבחן מחדש

משרדי החינוך והבריאות הודיעו כי יקימו צוות שיבחן מחדש את החובה על ילדים לעטות מסכה בזמן הלימודים • משרד הבריאות: 649 בני אדם אובחנו אתמול בקורונה - 372 חולים מאושפזים במצב קשה

זמן צפייה: 04:08

משרדי החינוך והבריאות הודיעו היום (שני) כי יקימו צוות משותף שיבחן מחדש את הדרישה לעטיית מסכות לתמידי כיתות א'-ב' - זאת לאחר פניות רבות של הורים ואנשי חינוך על הקושי של ילדים בגיל צעיר לעטות מסכה בזמן הלימודים לאורך זמן.

במקביל, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 649 בני אדם בקורונה אחרי שבוצעו במהלך היממה 21,115 בדיקות, כך שאחוז הבדיקות החיוביות עומד על 3.1%. נתוני התחלואה מוסיפים לרדת, שכן 372 חולים מאושפזים בצב קשה, מתוכם 170 מונשמים. מספר המתים עומד על 2,554.

תלמידים בבית ספר ברחובות עוטים מסכה | צילום: רויטרס

אמש הורה על פיילוט לקיצור ימי הבידוד, מ-14 ל-12 ימים. אנשי המקצוע יגבשו את המתווה המדויק בימים הקרובים. תקופת הניסיון של הבידוד המקוצר תתקיים עד 31 בדצמבר. אדלשטיין התייחס להחלטה: "לאחר סדרת ההתייעצויות עם אנשי המקצוע הנחיתי לקצר את ימי הבידוד ל-12 ימים. המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסיבות טבע וחתונות המוניות: הפרות ההנחיות שנצפו בסוף השבוע

בניגוד להנחיות: רשת מרכזי ביג תפתח ממחר את המרכזים המסחריים

קבינט הקורונה ידון בהעלאת סכום הקנסות; יהדות התורה תתנגד

יולי אדלשטיין | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר הגיב אדלשטיין לדברי שר האוצר ישראל כ"ץ, והמשיך להתנגד לפתיחה מוקדמת של המסחר. "מי שדורש להוביל היום, אחרי העלייה במקדם ההדבקה, לפתיחה פזיזה של המשק, מוביל אותנו בעיניים פקוחות לסגר נוסף ולאסון כלכלי, חברתי ובריאותי", אמר.

"אני מבין את מצוקתם של בעלי החנויות. חובתנו לעזור להם ולספק להם רשת ביטחון כלכלית, לדאוג באמת - לא רק בהצהרות", הוסיף. "יחד עם זאת לזכור כי פתיחה מהירה עכשיו משמעה סגר נוסף אחר כך. השאננות תוביל לגזר דין מוות לעסקים רבים. עלינו רק לראות מה קורה כעת בגרמניה, אנגליה, צרפת, יוון ומדינות נוספות ולהבין כי ההחלטות על פתיחת המשק אסור שתהיינה תחרות בפופוליזם שעלולה להוביל להרס המשק במקום לשיקומו".