השר אמיר אוחנה: "לא בטוח שללהט"בים יש מאפיינים של קהילה"

שר המשפטים הנכנס נאם בוועידת המשפיעים של קהילת הלהט"ב של עיריית ת"א והוסיף: "את חצי הארס הכי מושחזים וקטלניים שנורו לעבר הליכוד קיבלנו ממה שמכונה קהילת הלהט"ב"

זמן צפייה: 07:52

שר המשפטים אמיר אוחנה, שמונה לפני ימים אחדים לתפקידו, נאם היום (שלישי) בוועידת המשפיעים של קהילת הלהט"ב של עיריית תל אביב ובדבריו אמר: "התלבטתי אם לבוא לכאן. מהיום שהתחלנו את הפעילות שלנו בנושא הגאווה במפלגת ליכוד, את חצי הארס הכי מושחזים וקטלניים שנורו לעברנו קיבלנו לא מהימין ולא מהקבוצות הדתיות, אלא ממה שמכונה קהילת הלהט"ב. אני לא בטוח שיש לנו מאפיינים של קהילה".

"זה הגיע לשיא עם מינויי לשר", הוסיף אוחנה, "חשבנו אז, ב-2011, שהגיע הזמן שנצא מהארון, לא מהארון הלהט"בי אלא מהארון הפוליטי. אנחנו אנשי ימין עם כל סט הערכים והעמדות של אנשי ימין. ב-2014 כשקיבלתי החלטה לרוץ בפריימריז ביקשתי - אל תבחרו בי כי אני הומו, ואל תמנעו מלבחור בי בגלל הסיבה הזו. אני הומו - אבל אני לא רק הומו".

עוד כתבות בחדשות 13 >>

איילת שקד: "מתכוונת לחזור לכנסת בבחירות הקרובות"

העובדת שתבעה את שרה נתניהו:"לא יום עבודה - אלא התעללות"

גבאי: "לא אתמודד על ראשות העבודה - לוקח אחריות על הטעויות"

אמיר אוחנה נואם בכנס ועידת המשפיעים הלאומית של קהילת הלהט''ב
אמיר אוחנה נואם בכנס ועידת המשפיעים הלאומית של קהילת הלהט''ב | צילום: חדשות 13

‪פרופ' יובל נוח הררי, היסטוריון, התייחס לנושא מצעדי הגאווה באחד הפאנלים בוועידה ואמר: "עירום הרג מעט מאוד אנשים בהיסטוריה - קנאות דתית הרגה מיליונים. אחד הדברים הכי מעצבנים בדיכוי זה שהמדכאים מרגישים שהם מומחים לדבר על המדוכאים. אין להם את החוויה - ועדיין הם מרגישים שהם מבינים מה קורה".

"האיחול שלי לכלל החברה הישראלית זה להיות מסוגלים לפתח מנעד רגשי רחב יותר", הוסיף הררי, "אני אשמח לחיות בעולם שאנשים מעזים יותר לחקור את הצל שלהם. חשוב מאוד להכיר בהישגים ולהכיר עליהם תודה, אבל חשוב מאוד להיות מסוגלים גם להתבונן בדברים הרעים שעשינו ושאנחנו עדיין עושים גם היום".

דניאל בירנבאום, מנכ"ל חברת "סודהסטרים" העולמית, נאם גם הוא בוועידה וטען ש"אנחנו חיים בחברה גזענית, והמשימה של ראשי החברות העסקיות להאבק בזה, היא משימה לאומית. החברה הישראלית היא פובית מכל דבר שהוא לא אני. אם זה מהקהילה הגאה, אם זה ממיעוטים, אם זה מאתיופים".

יובל נח הררי בכנס ועידת המשפיעים הלאומית של קהילת הלהט''ב
יובל נח הררי בכנס ועידת המשפיעים הלאומית של קהילת הלהט''ב | צילום: חדשות 13

בירנבאום העביר ביקורת גם על חוק הלאום ואמר: "במדינה בה יש אדישות לחוק הלאום, תהיה גם אדישות מחוק הפונדקאות. אני רוצה לראות חבילת שויון זכויות אזרחית מלאה לכל הקהילות בישראל. לכולם. פשוט לעבור על ספר החוקים ולתקן כל חוק מפלה, זה לא כזה מסובך".

בין הנואמות הייתה גם עפרה שטראוס, יו"ר שטראוס עלית, שאמרה בדבריה: "כשפותחים את הדלת והופכים מקום עבודה למגוון ושוויוני, לא משנה מאיזו דת, מגדר או העדפה מינית, מגלים בכל פעם עוד שוני. אף אחד מאיתנו הוא לא דבר אחד. כולנו הרבה מאוד דברים שבכל רגע יכולים להגיע לתקרת זכוכית או להיות מופלים לרעה. אני בטוחה שכולנו נחזור למקומות העבודה שלנו ונתחיל להשפיע ולשנות. זה לא פשוט ולא קורה בין לילה, אבל אנחנו יודעים לשנות. זו גם הבקשה שלי מתהליך הבחירות הקרוב, אולי זכינו לעבור חוויה מתקנת".