לקראת ביטול? תוכנית הדגל של בנט ל-5 יחידות במתמטיקה - תקועה

הרפורמה של שר החינוך לשעבר לחיזוק לימודי המתמטיקה והמדעים - לא יוצאת לפועל. בפריפריה אין מספיק תלמידים לאייש כיתה או מורה מתאים, ובפרויקטים שהוקמו לשם כך בוטלו שיעורים

זמן צפייה: 01:24

תוכנית הדגל של שר החינוך לשעבר נפתלי בנט, שבה הוא רואה את הישגו הגדול ביותר – הגדלה משמעותית במספר התלמידים שלומדים 5 יחידות במתמטיקה ובמדעים, בעיקר בפריפריה - לא יוצאת לפועל השנה.

עם פתיחת שנת הלימודים, לתלמידים רבים מהפריפריה אין כיתת 5 יחידות במתמטיקה, כיוון שאין מספיק תלמידים לאייש כיתה או מורה מתאים. לשם כך, הוקם "התיכון הווירטואלי", אך לפני כמה ימים, חצי שעה לפני השיעור הראשון, מאות התלמידים קיבלו הודעה כי הוא מבוטל. התוכנית לעת עתה פשוט לא קיימת.

כמו כן, גם בתוכנית "נחשון", במסגרתה סטודנטים חונכים תלמידים מהפריפריה במתמטיקה, מדעים ואנגלית ב-5 יחידות – קיבלו הלמידים הודעות ביטול, וכך גם בתוכנית "בגרופ" שמסייעת לתלמידים במתמטיקה ובאנגלית באמצעות הרשת.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

פרסום ראשון: משרד החינוך יאפשר סיורי תלמידים בקבר יוסף

"אסור להתקרב לחילונים": כך נשמעו השיעורים במכינה של רפי פרץ

הורים חרדים למשרד החינוך: ספקו לילדינו לימודי ליב"ה

רפי פרץ ונפתלי בנט
רפי פרץ ונפתלי בנט | צילום: רויטרס

שר החינוך הרב רפי פרץ מסר בתגובה: "כפי שאמרתי עם כניסתי לתפקיד, כל תכניות המצוינות במתמטיקה, אנגלית ומדעים ימשכו,  וכך יהיה. לשם כך, הוקצו התקציבים הנדרשים. יש עיכוב טכני בעניין והוא ייפתר בהקדם".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה כי "התכניות תפעלנה גם השנה כפי שהן פעלו בשנים האחרונות. לשם כך, הקצה להן המשרד את  כל התקציב הנדרש".

כזכור, בשבוע שעבר נחשף בחדשות 13 כי לפני חודשים אחדים עזב שר החינוך רפי פרץ את המכינה הקדם צבאית שהקים לפני 28 שנים. כשהוא נבחר לראשות הבית היהודי, הוסרו לפתע מהרשת מאות השיעורים המצולמים, אותם שמעו אלפים רבים של תלמידים, שמדברים על הצורך לחזרה המונית בתשובה של חילונים למען הגאולה, וגם על התחליף של השר למוסדות האקדמיים. בהצצה נדירה לחלק מתכני מכינת "עוצם", נשמע השר פרץ אומר: "אנחנו בצעדי ענק של החזרת הנבואה לישראל, במקום אוניברסיטאות יהיו בתי ספר לנבואה, לאט לאט אנחנו נגיע גם לזה".

בכיר אחר במכינה, הרב אסף נאמבורג, שמשמש ראש הישיבה התיכונית נווה, נשמע בתיעודים כשהוא אומר אמירות חריפות על חילונים ועל התגייסות לצבא. בין היתר הוא נשמע אומר לתלמידיו: "מה פתאום איש באמונתו יחיה? מאיפה הגיע המשפט המטורף הזה? אין משפט כזה חוץ מבספרים של מרצ איש באמונתו יחיה". על השתלבות עם החילונים אמר נאמבורג: "מאיפה שמעת שאפשר לקרב רשעים? לתת להם לגיטימציה? מקומות הבילוי שלהם זה מקומות רשעה של תערובת נשים וגברים".

רפי פרץ
רפי פרץ | צילום: יוסי איפרגאן

לפני כשבועיים וחצי התייחס פרץ לפרסום בחדשות 13 לפיו משרדו יממן סיורי תלמידים באזורים רגישים מבחינה ביטחונית בגדה המערבית, ואמר כי "אנו צריכים להנחיל לילדנו מגיל קטן את הערכים והמורשת של השומרון. כדי שיגיעו לגור באזור בגיל 30 - הם צריכים לטייל פה בגיל 16. כדי להתחבר לאדמה ולא לוותר עליה צריך להסתובב פה עם תנ"ך וללמוד על מי שחי פה, לכן נרחיב את הטיולים בכפוף לאישורי הצבא". הדברים נאמרו בהשקת תוכנית הדיור של מפלגת ימינה ברמת אלקנה. 

יום קודם לכן, כאמור, פורסם לראשונה כי השר פרץ יזם סיורים לימודיים בעשרות אתרים חדשים ביהודה ושומרון, ובראשם – קבר יוסף, אתר תפילה נפיץ שפורצים בו עימותים תדירים בין מתפללים יהודים לערבים, ונדרש תיאום וליווי צבאי על מנת לבקר בו. בין האתרים הנוספים ברשימה: הר עיבל, הר גריזים והר שילה. הסיורים יהיו סיורי רשות והתלמידים לא יחויבו להגיע אליהם, אך משרד החינוך יממן אותם. עד כה נאסר על תלמידים להגיע לאזורים אלו, אך כעת משרד החינוך מאמץ את פקודת צה"ל ויאפשר הגעה אליהם בליווי צבאי.