מסתמן: כל מוסדות החינוך ייפתחו לחלוטין בערים עם תחלואה נמוכה

מנכ"לי משרדי החינוך והבריאות, ראש אגף תקציבים ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הגיעו להסכמה לפיה המוסדות ייפתחו במתכונת מלאה בערים שעליהן יוסכם, בהתאם למספר החולים וקצב ההדבקה

כיתה בבית ספר יסודי
כיתה בבית ספר יסודי | צילום: Shutterstock

מנכ"לי משרדי החינוך והבריאות, ראש אגף תקציבים ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הגיעו הבוקר (חמישי) להסכמה כי כל מוסדות החינוך ייפתחו במתכונת מלאה בערים שבהן התחלואה נמוכה.

במסגרת הדיון על מערכת החינוך סוכם כי לגבי האיזורים שלא ייפתחו צפויה הערכת מצב נוספת לקראת אחד ביוני. עוד הוחלט כי תלמידי כיתות ד' ומעלה יעטו מסכות גם בזמן השיעורים. בנוסף, יוקם צוות מצומצם להיערכות מערכת החינוך לקראת גל תחלואה נוסף.

הנהגת ההורים הארצית בירכה על ההחלטה: "הגיעה העת להחזרת היציבות הרגשית לילדים, השלמת התכנים הלימודיים עבורם והחזרת ההורים למעגל העבודה. במקביל הנהגת ההורים הארצית שבה וחוזרת על דרישותיה: יש לממש את החזרה באופן מסודר ומתוך התייעצות עם נציגי צוותי החינוך והנהגת ההורים הארצית וכן יש להאריך את שנת הלימודים הנוכחית עד ה-30.7 ואת בית הספר של החופש הגדול בשבועיים הראשונים של אוגוסט".

עוד בחדשות 13:

ראשי רשויות: "הלימודים בכיתות ד'-י' לא ייפתחו במתווה הנוכחי"

שר החינוך: "עד ה-1 ביוני כל מערכת החינוך תיפתח"

לאחר שגרוטו אישר: בר סימן טוב הודיע שהרכבות לא ישובו לפעילות

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock

מוקדם יותר השבוע פנו יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס, ויו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשו ממנו שיגבש תוכנית חלופית לחזרת הילדים הנותרים לבתי הספר. לטענתם, "מתווה החזרה של תלמידי כיתות ד'-י' אינו מהווה חזרה ללימודים ולא נותן פתרון לאיש - לא נוכל לפתוח את מוסדות החינוך עבור שכבות נוספות".

כמו כן, ביבס וחג'ג' ביקשו לגבש יחד עם הממשלה מתווה מותאם, שעיקרו החזרת היישובים בהן התחלואה נמוכה באופן מלא לספסל הלימודים. לדברי ביבס, "הילדים הם לא שפני נסיונות וההורים מחפשים פתרונות אמיתיים. הפתרונות שהוצעו לא מספקים".

תלמידים בכיתה בבית הספר
תלמידים בכיתה בבית הספר | צילום: חדשות 13

חג'ג' הוסיף כי "עוד בטרם התגברנו על קשיי ההתארגנות לפתיחת הלימודים בפעוטונים, בגני הילדים, בצהרונים ובכיתות א'-ג', שמענו בתקשורת על המתווה הנרקם לפתיחת מערכת החינוך לכיתות ד' ומעלה. כולנו מייחלים לחזור לשגרה, אבל זו לא הדרך. החזרה חייבת להיות מתוכננת ומותאמת לאפשרויות הקליטה של התלמידים במוסדות החינוך".

יום קודם לכן אישרה הממשלה כי בשבוע הבא ישובו לספסל הלימודים יתר התלמידים שנשארו בבית - תלמידי כיתות ד'-י'.