מסתמן: תלמידי כיתות א׳-ד׳ ימשיכו ללמוד גם בערים האדומות

קבינט הקורונה צפוי להכריז על "ריסון מהודק" לאור העלייה בהדבקה. המסחר ייסגר בכל הארץ, אך כדי להימנע מפגיעה בלימודים כיתות א'-ד' ימשיכו לפעול, וכיתות ה'-י"ב רק בערים ירוקות וצהובות

זמן צפייה: 00:52

מסתמן: קבינט הקורונה שיתכס מחר (ראשון) לאחר כשבועיים מאז הפעם האחרונה, יחליט על החלת "ריסון מהודק", לאחר שממוצע הנדבקים היומי הגיע ל-2,350 בני אדם - קרוב לרף שהממשלה כבר אישרה לפתיחץ מודל הסגר החלקי. עם זאת, מבחינת מערכת החינוך הלימודים בכיתות א' עד ד' ימשיכו כרגיל בכל רחבי הארץ, זאת למרות הריסון המהודק ולאור החשיבות בתפקודה הרציף של המערכת. כיתות ה' עד י"ב יחזרו ללמוד רק בערים ירוקות וצהובות - וביתר היישובים הלמידה בכיתות אלו תושבת

עם זאת, המהלך המסתמן כולל הגבלות נרחבות על המסחר, בהם הקניונים, השווקים הפתוחים וכל יתר חנויות הרחוב שאינן מוגדרות כחיוניות - ייסגרו בכל רחבי הארץ, ולא רק בערים אדומות או כתומות.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו התחסן: "זריקה קטנה לאדם, צעד ענק לבריאות של כולנו"

ר"מ בריטניה: "נחמיר ההגבלות בלונדון בשל זן חדש ומדבק יותר"

ממחר: כל המדינות בעולם יוגדרו אדומות – השבים יחויבו בבידוד

ילדים בבית ספר בימי קורונה
ילדים בבית ספר בימי קורונה | צילום: חדשות 13

כזכור, ראשי השלטון המקומי, חיים ביבס ושי חג'ג', קראו אתמול לראש הממשלה שלא לסגור את מערכת החינוך גם בערים אדומות וכתומות. "ראוי וחובה להמשיך בפעילות פיזית במערכת החינוך ולא לקטוע לילדים את שגרת החינוך פעם נוספת. זו איננה פריבילגיה - זו חובתנו", כתב ביבס, וחג'ג' הוסיף כי "הנתונים על גידול בשיעורי התחלואה בקורונה מדאיגים, ומחייבים ריסון. אולם, סגירת מוסדות חינוך תשאיר בבתיהם מאות אלפי ילדים ללא השגחה ואכיפה של ההגבלות. לכן נכון להחזיר את התלמידים למוסדות החינוך תוך שמירה קפדנית על ההגבלות וכך גם תימנע פגיעה קשה נוספת בלימודים".

מוקדם יותר השבוע פורסם בחדשות 13 כי בכירים במשרד הבריאות העריכו כי בעוד שבוע עד עשרה ימים ישראל תיאלץ להיכנס למתווה "הריסון המהודק", בשל העלייה בתחלואה. כמו כן, היעד של המשרד הוא להוריד את מקדם ההדבקה ל-0.8 תוך חמישה שבועות ואז להסיר את ההגבלות.