נתניהו התחסן: "זריקה קטנה לאדם, צעד ענק לבריאות של כולנו"

ראש הממשלה ושר הבריאות הגיעו לבית החולים שיבא תל השומר, כדי לפתוח את מבצע החיסונים הארצי שיחל מחר ולעודד את אזרחי ישראל ולצאת ולהתחסן לקורונה. נתניהו: "אני מאמין בחיסון הזה"

זמן צפייה: 09:52

מבצע החיסונים יוצא לדרך: ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין התחסנו הערב (שבת) בשידור ישיר בבית החולים שיבא תל השומר, לרגל פתיחת מבע החיסונים נגד נגיף הקורונה.

"זריקה קטנה לאדם וצעד ענק לבריאות של כולנו. שיהיה בהצלחה ולכו להתחסן", אמר ראש הממשלה, רגע אחרי שקיבל את הזריקה מרופאו האישי ד"ר צבי הרמן ברקוביץ'". "אני רוצה להודות למנכ"ל פייזר. הם עשו משהו בלתי יאומן ולא מובן מאליו, וגם זה שישראל היא בין המדינות הראשונות בעולם שמקבלת את החיסון זה לא מובן מאליו".

ראש הממשלה נתניהו מתחסן נגד קורונה בבית החולים שיבא תל השומר | צילום: עמוס בן גרשום/ לע''מ

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ה-FDA העניק אישור חירום לחיסון הקורונה של מודרנה

אדלשטיין: "מתרשם שלכמה ח"כים יש רצון עז שלא ננצח את המגפה"

13 אלף מתים בעולם ביממה – 722 אלף נדבקים: הקורונה לא עוצרת

שר הבריאות אמר אחרי שהתחסן: "אני הסתכלתי על התאריך ה-19 בדצמבר, ובתאריך הזה ב-1984 התקיים המשפט שלי בברית המועצות. שם הייתי אסיר שנידון למאסר והיום יש לי זכות גדולה להיות שר הבריאות בממשלת ישראל, ויחד עם ראש הממשלה לפתוח במבצע החיסונים 'לתת כתף' שתביא בריאות לעם ישראל. חברים, יש סיבות לאופטימיות".

ד''ר צבי הרמן ברקוביץ', רופאו האישי של נתניהו, רגע לפני שנותן לו את החיסון | צילום: חדשות 13

"אנחנו חווים קרוב לשנה את המגפה הקשה שהאנושות ידעה, ועכשיו השלב של היציאה", אמר נתניהו עם הגעתו לבית החולים. "הבאנו מיליוני חיסונים למדינת ישראל, ובהמשך יבואו עוד מיליונים. כל אחד צריך להתחסן. ביקשתי להתחסן ראשון יחד עם שר הבריאות, כדי לשמש דוגמה אישית ולעודד אתכם ללכת להתחסן. אני מאמין בחיסון הזה, עשרות אלפים עברו אותו בהצלחה, טובי המדענים אישרו אותו. אפשר לצאת לדרך".

אדלשטיין הוסיף: "מבצע החיסונים יוצא הלילה לדרך. ניתן דוגמה אישית. המבצע הזה בודק את החוסן של החברה הישראלית ואני בטוח שכולנו ערבים זה בזה. החיסון הוא בטוח, בואו ותתחסנו".

מוקדם יותר, אזלו מנות החיסון נגד קורונה בקופות החולים, בעוד מועד הגעת המשלוח הבא אינו ברור - זאת בניגוד להבטחות בכירים במשרד הבריאות. לאחר ריבוי הבקשות לקביעת תורים לקבלת החיסון, קופות החולים הפסיקו את זימון התורים.

נתניהו ואדלשטיין אחרי שהתחסנו לקורונה | צילום: חדשות 13

כאמור, מחר ייצא לדרך מבצע החיסונים כאן בישראל. כך, ובהתאם להמלצת הוועדה לחיסונים נגד קורונה, בראש ובראשונה תינתן עדיפות לסגלים הרפואיים, שהם: צוותים רפואיים בבתי חולים, קופות חולים, מרפאות פרטיות, מרפאות רופאי שיניים, בתי חולים גריאטריים ופסיכיאטריים, סטודנטים לסיעוד ורפואה בסבבים קליניים וכן לעובדי מד"א וארגוני הצלה.

מיד אחריהם יינתנו חיסונים לדיירים ולמטפלים בבתי אבות ובמוסדות רווחה, ואחריהם יהיו אלה מבוגרים בני 60 ויותר - שיתחסנו בקופות החולים. משרד הבריאות הבהיר כי בקופות, "יש לנהוג בגמישות", לשון ההודעה, ולחסן גם את המלווים או המטפלים של המבוגרים - גם אם אינם עומדים בקריטריונים. כמו כן, במשרד ביקשו לחסן גם אוכלוסיות בסיכון מיוחד כמו מושתלי ריאות.

עדיפות שנייה תינתן לקבוצות סיכון, שהם חולי סכרת או כאלה הסובלים מהשמנת יתר, COPD, יתר לחץ דם, או מטופלים עם דיכוי חיסוני. יחד איתם, יחוסנו בשלב זה גם מושתלי איברים וחולים המטולוגים. בקבוצת החולים עם דיכוי חיסוני, הסבירו במשרד הבריאות, יש לחסן גם את בני המשפחה ובני הבית של מטופלים אלה בקדימות.

בתוך כך, הלילה העניק ה-FDA (מנהל התרופות והמזון האמריקני) אישור חירום מיוחד לחיסון נגד הקורונה של חברת התרופות מודרנה. זאת, כשבוע לאחר שאושר החיסון של ענקית התרופות פייזר. השימוש בפיתוח זה בארצות הברית צפוי להתחיל בשבוע הבא.