משרד החינוך: נשיב תשלומים על שירותים חינוכיים שלא ניתנו

בתי הספר וגני הילדים ישיבו להורים את כספם בגין תשלומי רשות שלא ניתנו בעקבות סגירת מוסדות החינוך, בשל התפרצות נגיף הקורונה. תשלום על שירותים שכבר ניתנו וממשיכים להינתן לא יוחזרו

בית ספר סגור בעקבות נגיף הקורונה
בית ספר סגור | צילום: חדשות 13

משרד החינוך הודיע היום (ראשון) כי בתי הספר וגני הילדים ישיבו להורים את התשלומים בגין שירותים חינוכיים שלא ניתנו, בשל סגירת מוסדות החינוך, בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. יש לציין כי ההנחיות מתייחסות לתשלומי רשות, בהן מסיבות כיתתיות, טיולים, סל תרבות, השאלת ספרי לימוד ושל"ח, לתשלומים מרצון, בהם אמצעי קצה כגון טאבלט ומחשב נייד ולתשלומי תל"ן והזנה.

כמו כן, שירותים שכבר ניתנו וממשיכים להינתן על ידי מוסדות החינוך לא יוחזר בגינם התשלום. עם החזרה ללימודים או עם סיום שנת הלימודים. במשרד החינוך הדגישו כי יש לקחת בחשבון שאופן התשלום לבתי הספר אינו אחיד, שכן חלק מההורים שילמו מראש את כל התשלומים בעוד אחרים התחייבו לתשלומים במהלך השנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המוות ה-47 בישראל: בת 61 שסבלה ממחלות רקע מתה בוולפסון

דרעי: בשכונות החרדיות בירושלים – יש יותר חולים מבבני ברק

הפרקליטות התנגדה למשפט חוזר לזדורוב: "ממחזר טענות שנדחו"

בתוך כך בית החולים וולפסון שבחולון דיווח מוקדם יותר היום על מותה של מאושפזת במחלקת הקורונה בת 61, שהגיעה ממחלקה שיקומית בבית חולים גריאטרי, וסבלה ממחלות רקע. בכך עלה מניין המתים בישראל שנדבקו בנגיף ל-47 בני אדם.

במקביל, המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית ומנהל הרכש במשרד הביטחון הודיעו כי סיפקו למשרד הבריאות 63 מכונות הנשמה נוספות, אשר יוצרו בישראל. משרד הביטחון מסר כי "על פי מדיניות שר הביטחון נפתלי בנט להקים יכולות ייצור מקומית, גייסנו את חברות פלייט מדיקל בע"מ, באיה טכנולוגיות בע"מ וחברת רפאל לטובת הרחבת פס ייצור קיים של מנשמים מתוצרת ישראל". כאמור, 63 מכונות הנשמה כבר יוצרו, "ובשבועות הקרובים ייוצרו מאות מכונות נוספות", לשון ההודעה.

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל עלה ל-8,018 בני אדם, מתוכם 127 במצב קשה, 173 נוספים במצב בינוני ו-7,195 במצב קל. 106 מהחולים קשה מחוברים למכונות הנשמה. עד כה, 477 ישראלים שחלו בקורונה - החלימו ושוחררו לביתם.