"ילד לא נולד בגיל 3": אלפי מעונות יום נפתחו היום רק בשעה 10

בארגון המאבק טוענים כי המעונות בפיקוח סובלים ממחסור של מחנכות-מטפלות עקב השכר הנמוך, העומסים ותנאי העבודה הקשים. המחאה תימשך גם מחר ומחרתיים, וביום ראשון תחל שביתה ללא הגבלת זמן

שלט בכניסה למעון ויצו

אלפי מעונות יום נפתחו היום (רביעי) רק בשעה 10:00, במחאה על התעלמות הממשלה מהמשבר לטענת ארגון המאבק. מעונות היום בפיקוח סובלים ממחסור חמור של מחנכות-מטפלות, לטענתם בעקבות השכר הנמוך, העומסים ותנאי העבודה הקשים. גם מחר ומחרתיים יפתחו המעונות רק בשעה 10:00, וביום ראשון תחל שביתה ללא הגבלת זמן.

בתחילת השבוע נמסר מטעם המטפלות, המחנכות וראשי ארגוני המעונות: "הממשלה כופה עלינו לפתוח בעיצומים ובשביתה בסירובה לנהל איתנו משא ומתן. זו פגיעה ישירה בילדים, הורים ומחנכות מטפלות. קראנו גם היום לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי ולשר האוצר אביגדור ליברמן לשבת איתנו לפני כניסת החג השני לשולחן המשא ומתן על מנת למנוע את העיצומים והשביתה ולצערנו עד לרגע זה טרם קיבלנו התייחסות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר שהורשע בעבירות מין: השחקן משה איבגי נכנס לכלא

בכירי משרד הבריאות בתגובה לנאום בנט: "לא הפורום ללבן פערים"

מחקר בארה"ב: לגליזציה של מריחואנה לא הביאה לעלייה בצריכת הסם

שלט בכניסה למעון ויצו
שלט בכניסה למעון ויצו

על פי הודעת מאבק מעונות היום, המאבק הוא על מחסור של מאות עובדות ועובדים עקב השכר הנמוך, התנאים המורכבים ופערי השכר המשמעותיים ביחס לסייעות גני הילדים בשלטון המקומי. במעונות היום מועסקות מעל 16,000 עובדות בפקידי מנהלות, מחנכות-מטפלות, מבשלות ועוד.

על פי נתוני ה-OECD, ההוצאה הציבורית בישראל על חינוך לגילאי לידה עד 6 עומדת על 0.8% מהתל"ג, כאשר מתוכם ההוצאה על גילאי לידה עד 3 עומדת על 0.2%, כמחצית ממוצע ה-OECD. בישראל רמת ההשקעה הציבורית במסגרות לילדים מתחת לגיל שלוש נמוכה בהשוואה למדינות אחרות וביחס לממוצע ה-OECD, ועומדת על כ-2,700 דולר בשנה לעומת כ-12,400 דולר בשנה ב-OECD.