בכירי משרד הבריאות בתגובה לנאום בנט: "לא הפורום ללבן פערים"

עובדי המשרד טענו כי הפערים מול רה"מ אינם גדולים, וכי נכון לפתור אותם בדיונים פנימיים ולא בזירה הדיפלומטית הבינלאומית; כחצי מיליון הורים טרם הגיעו לאסוף ערכות בדיקת האנטיגן לילדיהם

זמן צפייה: 01:26

במערכת הבריאות נדהמו לשמוע אמש (שני) כיצד המחלוקות בין המומחים לראש הממשלה נפתלי בנט מוצאות את דרכן אל במת האו"ם מול המנהיגים החשובים בעולם. אנשי המקצוע סבורים כי גם אם יש אי הסכמות בסוגיית הגבלת ההתקהלויות - הפורום הנכון ללבן אותן הוא הדיונים הפנימיים בישראל ולא על במה דיפלומטית כה מכובדת.

בנוסף, לטענת הבכירים, הפערים פחות גדולים משמקובל לחשוב. בכירי מערכת הבריאות לא הציעו סגר כללי אחרי החגים, אלא מבקשים הגבלה של 400 איש בחללים סגורים ו-500 בחללים פתוחים. יש המלצה מקצועית כזו אבל אין הסכמה מצדו של בנט.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מחקר בארה"ב: לגליזציה של מריחואנה לא הביאה לעלייה בצריכת הסם

עקב משבר האנרגיה בסין: צפי לכאוס בשרשרת האספקה הגלובלית

מתנחלים תקפו פלסטינים ואת רכושם בדרום הר חברון • תיעוד

מקורביו של ראש הממשלה, לעומת זאת, טוענים שהדברים לא נאמרו בניסיון לעשות סיבוב פוליטי. לדבריהם ישנה מחלוקת קשה בין בנט לבין בכירי משרד הבריאות. ראש הממשלה דבק בעמדתו ולא מקבל את הטיעונים שנוגדים לתפיסתו. בנט מאמין שאין טעם להגביל את מי שהתחסן במנה השלישית, מפני שרוב החולים במצב קשה הם לא מחוסנים. בקרב חברי קבינט הקורונה יש רוב שתומך בדעתו של ראש הממשלה ולכן לא צפוי להיות שינוי מדיניות בנושא.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2809212010' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_haffk8vh' duration='110']

במקביל, מחר הורי התלמידים נדרשים לערוך את בדיקות הקורונה ולמלא את ההצהרה הדיגיטלית על ילדיהם. אך מתוך 1.6 מיליון ערכות שהיו צריכות להיאסף - כחצי מיליון ערכות בדיקת האנטיגן לילדים לא חולקו. תלמידי החינוך המיוחד הוחרגו מהתו הירוק והם לא צריכים להיבדק וגם ילדים שהחלימו מקורונה בשנה האחרונה.

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2809212039' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_lhk6c2cn' duration='259']

בתוך כך, דיוני התקציב נמשכים כאשר הכוונה בקואליציה היא להעביר הכול עד תחילת נובמבר. כרגע עדיין יש הרבה משוכות, אך הנחת העבודה היא שיצליחו להתגבר על הכול.

כזכור, בתדרוך מיוחד שקיים אמש בנט עם פמליית העיתונאים שליוותה אותו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, הוא הקדיש דקות ארוכות להבהיר שהוא זה שיקבל את ההחלטות בכל הנוגע למגפת הקורונה, כאשר האחריות היא עליו ולא על עובדי מערכת הבריאות. "עם כל הכבוד למומחים ברפואה - הם לא רואים את התמונה המלאה והם לא יקבלו את ההחלטות במישור הלאומי. חלק מהם התנגדו לבוסטר בזמן אמת, אני לא מקבל את גישת ה'למי אכפת' מכסף ופרנסה".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2809212041' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_e6c70gxa' duration='169']

משרד הבריאות עדכן הערב כי 5,189 מאומתים חדשים לנגיף הקורונה התגלו אמש, כאשר אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 3.8. עוד עולה כי מספר החולים הקשים ירד במהלך סוף השבוע ל-660, אך מספר המונשמים עלה ל-227. מספר המתים כתוצאה מסיבוכי הנגיף עומד על 7,692. כמו כן, מספר המתחסנים במנה ה-3 עלה ל-3.2 מיליון בני אדם.