"מייאש": ההורים והילדים שנשארו בבית עקב השבתת מערכת החינוך

משחקי קופסה, בילוי בגני השעשועים וטיולים בטבע: היום הראשון להנחיות החדשות וביטול הלימודים בבתי הספר והגנים, השאירו מיליוני הורים לחפש דרכים להעביר את חופשת הקורונה שנכפתה עליהם

זמן צפייה: 02:58

מיליוני הורים וילדים מצאו את עצמם היום (ראשון) בבית, בעקבות השבתת בתי הספר והגנים שנכפתה עליהם. כמה מהם עשו פעילויות בבית, אחרים יצאו לטיול בטבע או לגינה הציבורית. ההורים נהנו מהזמן שעכשיו הרוויחו עם הילדים אבל הם כבר מבינים שזה לא הולך להיות פשוט. עדי רענן, אם לשניים, אמרה כי "זה מייאש ביותר, אין תעסוקה להורים ולילדים".

אחת השאלות שמעסיקה את ההורים בימים האחרונים אחרי סגירת מערכת החינוך היא: מה לעשות עם הילדים?. כמה מן ההורים עדיין בעבודה ומחפשים פתרונות לטיפול בילדיהם, ויש מי שהחליפו את הקניונים בגני השעשועים כדי להעביר את הזמן יחד בחוץ. עמנואל נקש, אב לשניים, סיפר כי "רוב הפעילות של ילדיי היא שהם מרביצים אחד לשני".

לכתבות נוספות בנושא:

אחרי ההסתערות על המרכולים: חברות השיווק ממלאות את המחסנים

נשקלת הכרזה על משק לשעת חירום וצמצום התחבורה הציבורית

נלחמים בקורונה: צה"ל גייס 100 אנשי מילואים למוקד מידע • צפו

הורים וילדים מבלים בזמן החופש בעקבות וירוס הקורונה
הורים וילדים מבלים בזמן החופש בעקבות וירוס הקורונה | צילום: חדשות 13

אלא שנראה שהנחיות לחוד ומציאות לחוד. שמירת מרחק, היגיינה אישית ואיסור התקהלות של יותר מעשרה אנשים, לא בטוח שכל אלו מיושמים בפארקים ובגני השעשועים ועולה השאלה האם זה בכלל אפשרי בימים אלו לצאת באופן הזה לגינות ולשחק כרגיל.

משפחות רבות חוששות מהשעות הארוכות בין ארבעה הקירות בבית ומחפשות דרכים להימלט מהמסכים. ככה חזרו למרכז בימים האחרונים משחקי הקופסה, משחקי היצירה והחשיבה. בקניות המקוונות ברשת העלייה אפילו גדולה יותר, שם רואים עלייה של פי שלושה בקניות של משחקים. הניסיון להרחיק את הילדים מהמסכים עד כמה שאפשר מביא את ההורים לחפש פתרונות אחרים, יצירתיים, להפיג את השעמום והמתח.