כפי שפורסם בחדשות 13: הלימודים יתחדשו ביום ראשון באופן מדורג

לאחר יום העצמאות יחולקו ילדי הגנים והצהרונים לקבוצות של 15, שכל אחת תלמד חצי שבוע. כיתות א'-ג' ילמדו באופן מלא, אם ממצאי המחקר של משרד הבריאות יעלו כי מספר מקרי התחלואה בילדים נמוך

זמן צפייה: 05:39

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום (שני) את מתווה החזרה ללימודים של משרד ההחינוך. כפי שפורסם בחדשות 13, המשרד מתכנן לפתוח את הגנים ואת בתי הספר היסודיים ביום ראשון שאחרי יום העצמאות. עם זאת, החזרה ללימודים מותנית בממצאי המחקר של מכון גרטנר, המייעץ המרכזי למשרד הבריאות, על מספר מקרי התחלואה בקרב ילדים ובכך שנתוני התחלואה לקראת יום ראשון לא יצביעו על מגמת החמרה.

על פי המתווה הרשמי, ב-3 במאי יחזרו ללמוד כל תלמידי הגנים וכיתות א' עד ג'. הילדים בגנים ובצהרונים יחולקו לקבוצות של 15 תלמידים שכל אחת תלמד חצי שבוע, כדי לאפשר פעילות מבודדת של כל קבוצה. בבתי הספר, מאחר שיש יותר כיתות ומרחבים, כולם יגיעו לשבוע מלא. גם קבוצות הלימוד בחינוך המיוחד יורחבו, היום הם לומדים בשלשות ואחרי יום העצמאות ילמדו בקבוצות של שבעה עד שמונה תלמידים. כיתות יא'-יב' ימשיכו בלמידה מרחוק, אבל את הלמידה לקראת הבגרויות יבצעו בבתי הספר, בקבוצות של עשרה תלמידים. לפי שעה, הבגרויות יתקיימו כמתוכנן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רשתות האופנה יפתחו את החנויות; אלפי עובדים יוחזרו מחל"ת

כדי להימנע ממגע: החל מהיום כל עסק יוכל לקבל תשלום בביט

לפיד: "אם נתניהו ירצה לבטל את הרוטציה – נתמוך בשינוי החוק"

בית ספר
בית ספר | צילום: רויטרס

כמו כן, השבת מערכת החינוך לפעולה תישען על כמה עקרונות, בהם לימוד בכיתות קטנות וקבועות, צוותי הוראה קבועים ולא מאוכלוסיית סיכון לחלות בקורונה, המשך לימוד מרחוק עבור ילדים שאין באפשרותם להגיע ללימודים ושמירה קפדנית על כללי ריחוק והיגיינה. לא ישולבו ילדים הנמנים על אוכלוסיות סיכון או שבני משפחתם, המתגוררים עמם, נמנים על אוכלוסייה זו.

שר החינוך רפי פרץ אמר הערב לחדשות 13 לאחר פרסום התוכנית לחזרה ללימודים כי "יש לנו נתונים מאוד מעודדים - חשוב לנו להחזיר את כל הציבור לשגרה כמה שאפשר. כשהחינוך עובד, כל המשק יכול לחזור לפעול".

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2704201940' autoplay='0' credit='' desc='שר החינוך רפי פרץ בריאיון לחדשות 13' kid='1_mfgr0g3n' duration='337'']

בתגובה להחלטת הממשלה, נמסר מטעם פורום הגנים הפרטיים כי 10,000 גנים פרטיים ומשפחתונים לא יפתחו בשבוע הבא, בטענה כי "לא נסכים לדרישת משרד האוצר להטיל את ההפסדים הכספים שלנו על ההורים - משרד האוצר דורש מאיתנו להטיל את ההפסדים הכספיים על ההורים, לא ניתן לזה יד. גם אנחנו מעוניינים בחזרה לשגרה, אך לא על החשבון הכלכלי והבריאותי של ההורים.
לא נחזור עד להיענות של משרד האוצר לדרישותינו לקבלת רשת ביטחון כלכלית והבטחת בריאות ילדינו".

בשבוע שעבר אמר מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, בריאיון לחדשות 13 כי "כיתות א'-ג' יפרסו על בתי הספר בכל ימי השבוע, בעוד שכיתות ד'-ו' ילמדו מרחוק. בשלב הזה חטיבות הביניים לא יוחזרו. התיכונים, הילדים במצוקה והילדים בסיכון יחזרו למסגרות המיוחדות".

בית ספר בשעת מבחן
בית ספר בשעת מבחן | צילום: רויטרס

עם זאת, הגורמים המקצועיים במשרד הבריאות מתנגדים למתווה החזרה ללימודים של משרד החינוך, בעקבות בדיקות אפידמיולוגיות שהציגו כי ילדים עלולים להדביק בנגיף הקורונה. יתרה מזאת, על פי אחד המודלים, הדבקה על ידי ילדים עלולה להביא ל-90 עד 500 מונשמים.