שבוע לבחירות ובהשראת האירוויזיון: קמפיין נגד צפיפות בכיתות

בהסתדרות המורים בחרו בפורמט תחרות השירים האירופית בניסיון להדגיש את מצבה העגום של ישראל בכמות התלמידים בכיתה, זאת כדי להשפיע על ההסכמים הקואליציוניים

זמן צפייה: 01:20

הצפיפות בכיתות הלימוד בישראל היא אחד הנושאים שמרגיזים את ההורים כבר שנים רבות. כעת, כשבוע לפני הבחירות, המורים והמורות יוצאים בקמפיין חדש בדרישה להפחית את מספר התלמידים והתלמידות בכל כיתה.

יוזמת הקמפיין, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, בחרה להעלות אותו בתזמון הנוכחי כדי להפעיל לחץ פוליטי על המפלגות, כדי שהן יעגנו את הרפורמה המתבקשת בהסכמים הקואליציוניים. לאחר הבחירות לכנסת ה-20 (2015) החל קמפיין עצום במטרה להוביל לשינוי בכמות הלומדים בכיתה, ושר החינוך נפתלי בנט, נאלץ לשנות את תוכניותיו. כעת מקווים כי השינוי יחול עוד בטרם ייכנס שר חדש למשרד, ובעיקר בקרב חטיבות הביניים.

כתבות נוספות בחדשות 13:

המחאה הצליחה: נשיא אלג'יריה התפטר לאחר 20 שנים

סינית נכנסה למתחם טראמפ עם מכשיר שבו תוכנות זדוניות - ונעצרה

כל בית צריך מרפסת? כך הפכו תחומי הבנייה והתחבורה למערב פרוע

קמפיין נגד צפיפות בכיתות בהשראת האירוויזיון
קמפיין נגד צפיפות בכיתות בהשראת האירוויזיון

הקמפיין לא מושפע רק מהבחירות אלא מאירוע מרכזי אחר שייערך בקרוב – האירוויזיון. בסרטון שהופק לכבוד הקמפיין מופיעים שני מנחים בדומה לפורמט בתחרות השירים האירופית, אך המאבק הפעם מתמקד בכמות התלמידים בכיתה. הנציג הישראלי מציין כי הממוצע בישראל עומד על 27 והמנחים מציינים כי ישראל נמצאת במקום האחרון, כשהיא מפגרת על מדינות בהן איטליה (18 תלמידים), אנגליה (20), פינלנד (22) וצרפת (23.5).