סינית נכנסה למתחם טראמפ עם מכשיר שבו תוכנות זדוניות - ונעצרה

יוג'ינג ג'אנג, אישה בת 32, מואשמת כי שיקרה לסוכני השירות החשאי והצליחה להיכנס במרמה למאר א-לגו שבפלורידה עם כמה מכשירים אלקטרוניים חשודים, בעת שהנשיא ביקר במדינה

נשיא ארהב טראמפ ונשיא סין שי ג'ינפינג בבייג'ינג | צילום: רויטרס

בית המשפט הפדרלי בארצות הברית הגיש אמש (שלישי) תביעה נגד יוג'ינג ג'אנג, אישה סינית בת 32, לאחר שהצליחה להיכנס במרמה למועדון של הנשיא דונלד טראמפ, מאר א-לגו, שבפלורידה, בעת ששהה במקום. האישה מואשמת בכך שנכנסה למקום כשהיא נושאת עליה שני דרכונים סיניים  ומכשיר המכיל תוכנות זדוניות ממוחשבות.

מפרטי האירוע עולה כי זאנג ניגשה בסוף השבוע האחרון לסוכן השירות החשאי ששהה במחסום שמחוץ למועדון וטענה כי היא חברה במועדון והגיעה כדי לשחות בבריכה, תוך הצגת תעודות מזהות. הסוכנים בדקו ברשימת המנויים, ומשלא נמצאה בה הודיעו לה שאינה יכולה להיכנס. עם זאת, מנהל המועדון סבר כי מדובר בבת של חברו ואפשר לה להיכנס.

בתוך המתחם גרסתה של זאנג השתנה, לאחר שסיפרה לפקידת הקבלה שהיא באה כדי להשתתף באירוע האסיפה הסינית-אמריקנית של האו"ם. עם זאת, כשצוות המקום הבין כי אירוע כזה לא תוכנן לאותו היום, הוזעקו הסוכנים וזאנג נעצרה.

כתבות נוספות בחדשות 13:

עם 160 אלף כדורי אקסטזי: שני ישראלים נעצרו על יאכטה ביוון

יהודי בלארוס דורשים: עצרו את בניית מתחם המגורים על קבר האחים

באופן תקדימי: הוגדל מרחב הדייג בעזה לטווח של עד 28 ק"מ

האחוזה של דונלד טראמפ במתחם מאר א-לאגו שבפלורידה
האחוזה של דונלד טראמפ במתחם מאר א-לאגו שבפלורידה | צילום: רויטרס

בבית המשפט טען אחד הסוכנים, סמואל איבנוביץ', כי זאנג הציגה לו הזמנה בסינית, אותה לא ידע לקרוא. עם זאת, בחקירה התברר כי היא מדברת וקוראת אנגלית בצורה טובה מאוד ושהיא הגיעה למקום כדי להשתתף באירוע, שעליו סיפרה לפקידת הקבלה. זאנג הכחישה כי טענה שבאה לבריכת השחייה, כפי שהעידו הסוכנים.

לאחר שנעצרה נמצאו בין חפציה של זאנג ארבעה טלפונים ניידים, מחשב נייד, כונן קשיח ודיסק און קי, שהכיל את התוכנות הזדוניות. עם זאת, לא היה ברשותה בגד ים. היא מואשמת במסירת הצהרת שווא בפני סוכנים פדרליים ובחדירה בלתי חוקית לאזור מוגבל. בשבוע הבא ייערך לה שימוע.

תקרית זו מגיעה לאחר שהלילה דווח במגזין הכלכלי "פייננשל טיימס" כי המגעים בין ארה"ב לסין התקדמו מאוד וכי שתי המדינות קרוב לפתור את מלחמת הסחר ביניהן.