בנט: נודיע על מועד פתיחת הלימודים בגנים והיסודיים

ראש הממשלה הוסיף כי בתי הספר העל יסודיים יפתחו במועד המתוכנן בתחילת החודש הבא וכי ניתן יהיה לחסן בבתי הספר. "חייבים לחיות וללמוד לצד הקורונה, לא רוצים לחזור על אירועי השנה שעברה"

זמן צפייה: 02:23

ראש הממשלה, נפתלי בנט עדכן אמש (שבת) כי היום "נודיע על מועד פתיחת הלימודים בגנים ובבתי הספר היסודיים. תלמידי העל יסודי יתחסנו וילמדו כרגיל החל מתחילת החודש הבא". עוד אמר בנט כי לאור המתווה שיאושר, ניתן יהיה לחסן בבתי הספר וכי יתאפשר לקיים שגרת לימודים גם במידה ואחד התלמידים ימצא מאומת קורונה במהלך הלימודים. זאת, רק אם 70% מתלמידי הכיתה התחסנו במנה אחת ביישוב שאינו מוגדר אדום.

בנט פנה להורים והדגיש כי "אנחנו חייבים לחיות וללמוד לצד הקורונה, ולא לחזור למצב שהיה בשנה שעברה עם זומים ו-200 ימי סגר". עוד הוסיף ראש הממשלה כי "בשל חוסר היכולת של אותם ילדים להתחסן, נדאג שעוד לפני פתיחת השנה תקבלו ערכה חינמית לבדיקה ביתית של קורונה, ותתבקשו לבצע את הבדיקה יממה לפני פתיחת השנה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

צעדת החמאס בגבול הרצועה: צה"ל פיזר את המתפרעים, פצועים במקום

הסיבה לנסיעת מיכאלי לארה"ב: הפכה לאם בהליך פונדקאות

מספר החולים במצב קשה שוב עולה: 637 מאושפזים במחלקות הקורונה

בית ספר, קורונה, תלמידים, מורה, כיתה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

לדברי בנט, אם ילד עד גיל 12 יימצא חיובי במהלך שנת הלימודים, "הוא יישאר כמובן בבית עד להחלמה, אך אם יימצא שלילי, הוא ייגש למחרת לבית הספר עם פתק מההורים שמאשר זאת".

בתגובה לפרסום, הודיע פורום הגנים הפרטיים כי "אלפי המסגרות הפרטיות לגיל הרך יפתחו ב-1 בספטמבר בכל מקרה. קצנו במשחקים ובהחלטות הזויות של הרגע האחרון. בשנה באחרונה דיממנו קשות, 2000 מסגרות פשטו רגל ונסגרו. אנחנו לא מסוגלים לעמוד בזה יותר, ואי אפשר לפגוע יותר בנפש הרכה של ילדינו".

כיתה בית ספר קורונה ישראל מסכה
כיתה במתכונת קורונה | צילום: רויטרס

במקביל, שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, אמרה הערב לקראת כינוס ישיבת הקבינט שיזמה מחר: "בכוונתי לציג את חשיבות פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר לכל הגילים מגיל גן ועד יב', למען תחושת היציבות והוודאות של התלמידים, המורים וההורים - כפי שאמרתי לכל אורך הדרך. אנו נעשה זאת באחריות ועם תכנית סדורה שגובשה יחד עם משרד הבריאות. שרי הקבינט ישמעו באופן ישיר, את נציגי ההורים, המורים, התלמידים ואנשי המקצוע מתחום החינוך אשר ישתתפו בישיבת הקבינט וישקפו את עמדתם לגבי הסוגיות השונות כפי שעולה מהשטח בשנה וחצי האחרונות".

כזכור, מחר יתקיים דיון מיוחד בפעם הראשונה בהשתתפות נציגי ההורים התלמידים והמורים. מבחינת הנהגת ההורים הדרישה היא כי ביישובים אדומים, המעבר ללמידה בזום יתקיים על בסיס בדיקות ולא רק על בסיס חיסונים. בנוסף, דורשים ההורים כי אם פתיחת השנה הלימודית תידחה, יוחזרו ימי הלימוד ובנוסף שהחיסונים ייתנו רק באישור מנהל בית הספר הרלוונטי.