צבעי הרמזור התעדכנו: ברמת גן יחזרו ללימודים - בבת ים לא

אחרי שנותרו בבית בשל התחלואה הגבוהה, גם הילדים שלומדים באילת, גוש עציון, מעלה אדומים וערים נוספות ישובו לבתיה"ס. חלק מהלימודים יתחדשו כבר היום ואילו השאר - רק ביום שלישי

זמן צפייה: 01:15

ועדת השרים אישרה אמש (ראשון) את צבעי הרמזור המעודכנים לימים הקרובים, כך שהחל מהיום בבוקר כ-220 אלף תלמידים יוכלו לחזור ללימודים ב-2,200 מוסדות חינוך ברחבי הארץ. יש לציין כי בשל העובדה שהרמזור התעדכן בשעה מאוחרת יחסית, יש רשויות שייפתחו את מערכת החינוך רק ביום שלישי.

אם כך, החל מהיום - ולמרות שהן צבועות ב"כתום בהיר", הלימודים יתחדשו באילת, גוש עציון, גן יבנה, גני תקווה, יקנעם עילית, כפר יונה, מבשרת ציון, מעלה אדומים, נהריה, פרדס חנה-כרכור, רחובות, רמת גן, יקיר, מבוא חורון, פדואל ושדה נחמיה.

במהלך סוף השבוע, ובעקבות הירידה בתחלואה, גם מודיעין-מכבים-רעות הפכה לעיר צהובה, כך שכבר ממחר תוכל לחדש את הפעילות במערכת החינוך. כמו מודיעין, גם גבעת שמואל, קריית ים, סכנין, אריאל, שפרעם, מעלות תרשיחא וקריית ביאליק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בייבי בום קורונה: בחזרה לתינוקות שנולדו לעולם שונה • תיעוד

גנץ על ההדלפות מקבינט הקורונה: "זה נעשה בידיעתו של נתניהו"

נתניהו ינסה לגייס את גנץ לתוכנית המענקים – ולעקוף את היועמ"ש

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: חדשות 13

הלימודים צפויים להתחדש גם בכמה שכונות בתל אביב, בהן יד אליהו, תל חיים, נחלת יצחק, רמת ישראל וביצרון, וכן ברמת אביב החדשה. בפתח תקווה, ייפתחו בתי הספר שבאזורים 2, ו-7, בראשון לציון באזורים מערב, קריות, ראשונים ורמז-כצנלסון, בנתניה בשכונות ברצועת החוף, באשדוד בשכונות י'-י"ג ובבאר שבע - ברמות ובשכונה ו'.

בתוך כך, יש לא מעט ערים שעדיין מוגדרות אדומות ולעת עתה, מערכת החינוך בהן תיוותר סגורה. ברשימה זו נמצאות, בין היתר, אלעד, עפולה, ביתר עילית, חריש, לוד ובת ים - וגם כמה שכונות בירושלים, כמו שכונת הר נוף, שכונת גילה, שועפאט ורמת שלמה. גם בתל אביב יש כמה שכונות אדומות, כמו רובע 6, רובע 7 מזרח, רובע 8, רובע 8 נוה שאנן ורובע 9 דרום.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

ההחלטה להגביר את תדירות עדכוני הרמזור היא בעלת משמעויות מרחיקות לכת עבור מערכת החינוך. כידוע, בערים כתומות לא ניתן לקיים לימודים, אך בערים כתומות עם אחוז מתחסנים של 70% - כן. משכך, עדכון הרמזור פעמיים בשבוע יהווה תמריץ נוסף עבור רשויות לעודד עוד אנשים להגיע ולהתחסן וכך לאפשר הקלות לאותה רשות, כמו פתיחת מערכת החינוך.