נתניהו ינסה לגייס את גנץ לתוכנית המענקים - ולעקוף את היועמ"ש

פרסום ראשון: השר כ"ץ נועד עם מנכ"ל משרד רה"מ וניסה לשכנע אותו לגייס את תמיכתו של יו"ר כחול לבן • מקורבים לפרץ: בבחירות מועד ב' הוא הציע לליאור שליין שיריון

זמן צפייה: 05:53

בחירות 2021: שר האוצר ישראל כ"ץ נפגש השבוע עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הוד בצר, וניסה לשכנע אותו לגייס את ההסכמה של יו"ר כחול לבן בני גנץ לתמוך בתוכנית המענקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו - כך פורסם הערב (ראשון) בחדשות 13.

כידוע, תוכנית המענקים של נתניהו מעוררת מחלוקת במערכת הפוליטית. ראש הממשלה מעוניין לאשר את התוכנית ובכך להעביר לאזרחים מענקים בשווי של מיליארדים, אולם מכיוון שהכול נעשה זמן קצר לפני הבחירות - היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וכמוהו גם משפטנים נוספים, חושבים שאין זה ראוי להוציא לפועל תוכנית כה יקרה בסמיכות ליום הבוחר.

מעבר לעמדת המשפטנים, גם גנץ יצא נגד התוכנית וטען כי היא פוליטית, ובכל זאת - נראה כי נתניהו מאמין שדווקא יוכל לשנות את עמדתו. ולכן, כאמור, בשבוע האחרון התקיימה פגישה בין כ"ץ לבצר, זאת בניסיון לשכנע את השני להשיג את תמיכתו של גנץ. אולם, אם לבסוף גנץ יתבצר בעמדתו - נתניהו, כך נראה, יבטיח לבוחריו לאשר את התוכנית אחרי הבחירות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אביה של בת 10 שהותקפה מינית במהלך שוד בנגב: "חלום בלהות"

מחקר על יעילות החיסונים: 94% ירידה בשיעור המחלה אחרי החיסון

לאור הירידה בתחלואה: שתי מחלקות קורונה בביה"ח שיבא נסגרו

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

בתוך כך, לחדשות 13 נודע הערב כי בבחירות מועד ב', שהתקיימו בספטמבר 2019, יו"ר העבודה דאז עמיר פרץ הציע לקומיקאי ליאור שליין להצטרף לרשימה. שליין, שהגיש בעברו את התוכנית "גב-האומה", הוא כידוע בן זוגה של יושבת הראש החדשה של המפלגה, מרב מיכאלי.

לפי מקורבים לפרץ, בין שליין ליו"ר המפלגה התקיימו לפחות שתי פגישתו בביתו של טל זילברשטיין - מי שהיה בזמנו היועץ האסטרטגי של פרץ וכיום משמש כיועץ של גדעון סער. בין השניים היו אי-הסכמות באשר למיקומו של שליין, שכן הוא דרש להיות מוצב במקום השני או השלישי ברשימה, אולם פרץ הציע לו רק את המקום השמיני.

ליאור שליין, מרב מיכאלי והכלבה
ליאור שליין, מרב מיכאלי | צילום: החדשות 13

עוד סיפרו המקורבים על ויכוח בין השניים, שפרץ לאחר שיו"ר המפלגה טען בפני שליין שלהציב אותו ואת בת זוגו באותה רשימה זו בעיה. אז, הסביר שליין כי הוא ומיכאלי הם ישויות שונות לחלוטין. בסופו של דבר, שליין נותר מחוץ לרשימה בשל הוויכוח על המיקום.

ליאור שליין מסר בתגובה: "מאז 2015 פנו אליי גורמים שונים ממפלגות שונות עם הצעות מפתות יותר מאשר להיות ברשימה אחת עם עמיר פרץ ואורלי לוי. למעשה, היו"רית הנוכחית של מפלגת העבודה היא כמעט היחידה שלא ביקשה שאצטרף. כשפרץ הציע לי שריון הקשבתי בנימוס, ומיד השבתי כהרגלי: 'כרגע אין לי כל כוונה להיכנס לפוליטיקה'".