אחוזי ההדבקה נמוכים בקרב ילדים – מספר הגנים שנסגרו הוכפל

משרד החינוך פרסם כי 112 גנים, המהווים 0.5%, סגורים בשל הדבקה בקורונה. 255 ילדים אובחנו בקורונה – 1.99% בלבד מכלל האוכלוסייה. בכלל מערכת החינוך ישנם 1,716 תלמידים שנדבקו בנגיף

זמן צפייה: 02:03

משרד החינוך פרסם הערב (שלישי) את נתוני התחלואה בנגיף הקורונה במערכת החינוך בקרב ילדי הגנים, תלמידי החינוך המיוחד ותלמידי בתי הספר, זאת, שלושה ימים לאחר פתיחת הגנים ופחות משבוע לפני שתלמידי הכיתות הנמוכות ישובו לספסל הלימודים במוסדות. בסך הכול, 1,716 תלמידים נושאים כיום את נגיף הקורונה. לשם השוואה, ביום ראשון המספר עמד על 2,191.

מהנתונים עלה כי מתוך כ-592 ילדי הגנים - 255 מהם אובחנו חיוביים לנגיף. בתחילת השבוע, מניין הנדבקים היה גבוה יותר, והגיע ל-332. בתוך כך, מספר הגנים שנסגרו בשל הימצאות אחד מהילדים או אנשי הצוות כנשא קורונה הכפיל את עצמו ביומיים, ולמרות שביום ראשון הוא עמד על 56, כעת יש ברחבי הארץ 112 גנים סגורים.

ובינתיים בבתי הספר היסודיים, מתוך כמיליון ו-60 אלף תלמידים, 707 נמצאו חיוביים לקורונה - ירידה של כמאתיים חולים מאז יום ראשון. גם בחינוך העל יסודי נרשמה ירידה דומה, שם - בתחילת השבוע היו 915 נשאים ואילו היום המספר ירד ל-754. בחינוך המיוחד שיעור התחלואה עומד על 44 תלמידים, שזה 0.34% מכלל החולים בארץ, בעוד שחלקם באוכלוסייה הכללית הוא 1.33%.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"גזר דין מוות": המדינה דורשת מעסקים להשיב את המקדמות שקיבלו

"האם היוהרה גרמה לכישלון בטיפול במגפה?": התבטאויותיו של אש

היועמ"ש יודיע היום על הגשת כתב אישום כפוף לשימוע נגד חיים כץ

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

ענת דדון, ראש המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, מסרה: "כפי שהתרענו מהרגע הראשון. פתיחת הגנים ללא חלוקה לקפסולות עלולה להעלות את מספר ההדבקות באופן משמעותי והיום שמענו כי כבר 112 גנים נסגרו. אני קוראת שוב למקבלי ההחלטות לשקול מחדש חלוקה לקפסולות בגנים לפני שנעמוד בפני סגר שלישי".

בד בבד, יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע הודיע כי ועדת החינוך לא תאשר את תקנות הלמידה בשטח פתוח, לפיהן כל קפסולה תוגבל ל-15 משתתפים ובין הקבוצות יישמר מרחק של 100 מטר. "הכוונה לאפשר לתלמידים ולמורים מפגשים בשטח פתוח היא מבורכת וחשובה, אבל לא ברורות לי ההגבלות האלה בזמן שלציבור הכללי מותר להתקהל בקבוצות של עד 20 אנשים", מסר שפע.

לדבריו, "במהלך הדיון, אף גורם מקצועי לא הצליח להסביר את הבחירה במספרים האלו בצורה שמניחה את הדעת ולכן ועדת החינוך לא תאשר את התקנות האלו. אני קורא לקבינט הקורונה לשנות את התקנות כך שיתאפשר מפגש של 19 תלמידים ועוד מורה, במרחק של לפחות 50 מטר בין קבוצה לקבוצה". מחר תתכנס הוועדה בשנית.

ח''כ רם שפע בוועדת החינוך | צילום: חדשות 13

מי שהסכים עם דבריו של שפע היה הפרופ חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, שטען: "ההחלטה המגבילה את הלימודים בשטח הפתוח ל-15 תלמידים היא מופרכת, במיוחד לאור העובדה שההתקהלות בחוץ מותרת כיום לעשרים אנשים. אני קורא את הסעיפים ואת האיוולת העולה מהם".