סרבן הגט שקבורת אמו עוכבה: "הרבנות מושחתת – הגט מחכה בארה"ב"

ישראל מאיר קין, שמעגן את אשתו כעשר שנים, תקף את הרב הראשי וטען כי התערב בפרשה כיוון שהוא קרוב משפחה של רעייתו. "לא הסכמתי לתת גט בישראל ולא נתתי ערבון, זה פייק ניוז"

זמן צפייה: 01:29

ישראל מאיר קין, סרבן הגט מארצות הברית שקבורת אמו עוכבה כיוון שהוא מעגן את אשתו כבר יותר מעשור, הגיב היום (חמישי) לסערה סביב הנושא ואמר כי "הרבנות פרסמה שבעקבות עיכוב הקבורה של אמי שיניתי את דעתי והסכמתי לתת גט - זה פייק ניוז. הגט ממתין לאישה כבר יותר מעשר שנים בבית דין שער המשפט במונסי שבארצות הברית, היכן שאנחנו גרים כל חיינו".

קין גם תקף את הרב הראשי ונשיא בית הדין הרבני דוד לאו ואמר כי "הרב לאו פרסם שקרים לגביי. אף אחד מהרבנות לא פנה אליי, ואף אחד אחר לא הסכים לכך בשמי ללא ידיעתי. בנוסף, שום כסף לא הוקפד כעירבון למתן הגט. בנוסף לשחיתות הרגילה של בית הדין הרבני, במקרה זה היה לרב לאו אינטרס מיוחד כי הוא קרוב במיוחד לאשתי". גורם במשפחה של לאו הגיב לטענות על קרבה בין הרב לאו לאישה שסורבה, ואמר שלא נמצא קשר משפחתי קרוב בין השניים, וכמו כן כי העגונה רצתה לדבר עם הרב אתמול ולהודות לו - אך הוא לא הסכים כיוון שאינו מדבר עם צד אחד שלא בפני הצד השני.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מבוכה לרבנות: סרבן הגט שהסכים לוותר לאחר שנענש – חזר בו

הרב הראשי הורה לעכב הלוויית אמו של סרבן גט – כדי ללחוץ עליו

עלייה של 5% בשיעור הגירושים; 150 עגונות קיבלו אשתקד גט

ישראל מאיר קין, שמעגן את אשתו עשר שנים
ישראל מאיר קין, שמעגן את אשתו עשר שנים | צילום: החדשות 13

מלשכת הרב לאו, נמסר בתגובה כי "בני המשפחה של הנפטרת פנו לבית הדין הגדול כדי לאפשר את קבורתה של הנפטרת, זאת לאחר שנשיא בית הדין הגדול אישר את החלטת בית הדין האמריקני למנוע קבורה עד מתן התחייבות לגט. לאחר שבני המשפחה חתמו על מסמך מסודר ובו כתוב שיקחו על עצמם את האחריות לדאוג לקיים את הוראות בית הדין - בית הדין אישר את הקבורה. צר לנו שהבעל המעגן ממשיך בהתנהלותו הקלוקלת ותוקף כעת את בית הדין".

גורם בבית הדין הרבני טען שאחיו של המעגן חתם בפני בית הדין לפני הקבורה על התחייבות שהוא יעשה את כל המאמצים להביא אותו לגט בארץ ועל עירבון של 20 אלף דולרים.

כזכור, מוקדם יותר השבוע לאו הורה לחברה קדישא שלא לאפשר את קבורת אמו של קיןט, שהלווייתה אמורה להיערך ביום שלישי. בעקבות התערבותו של הרב, קין הודיע כי יציית לבית הדין וייתן גט לאשתו. מהרבנות הראשית נמסר כי הצדדים הגיעו להסכמה שבמסגרתה הופקדה התחייבות המגובה בערבות כספית בבית הדין, כי הבעל המעגן יגיע לדיון בהקדם בבית הדין ויציית לפסקיו. בשל כך הוחלט כי האם תובא לקבורה.​ אך אתמול, קין החליט להמשיך למנוע מאשתו גט לאחר שאמו הובאה לקבורה.