"יבש כמו בנגב": מדוע מעריצים רבים ויתרו השנה על האירוויזיון?

מחירי הכרטיסים, המרחק והמצב הביטחוני הביאו לכך שהערכות לעשרות אלפי תיירים התבדו. אלו שכן הגיעו, דווקא נהנו מהאווירה, וחלקם אף זכו לנסיעה עם יזהר כהן • "לגעת באירוויזיון", פרק 4

זמן צפייה: 10:05

אירוויזיון 2019: ככל שמועד תחרות השירה התקרב, גברו ההכנות בענף התיירות לחודש עמוס במיוחד. המסעדות התקשטו בדגלים, המלונות הכינו עצמם לעומס רב ומוכרי הארטיקים מילאו את המקררים. אולם, ההערכות לעשרות אלפי מעריצים התבדו, ונראה כי השנה, בחרו חובבי אירוויזיון רבים להישאר בבית ולצפות בתחרות מהסלון.

"דבר כזה עוד לא ראיתי, יבש כמו הנגב", סיפר לחדשות 13 ברוך, מוכר ארטיקים בחוף ים בתל אביב. "לא מכרתי אפילו עשרה ארטיקים, חשבתי שיהיה משהו – הנה, שום דבר".

לעוד כתבות בנושא:

מת מפצעיו הפועל שנפגע מנפילת עגלת תאורה במתחם האירוויזיון

תחפושות, חישוק ומגלשה: כך הפך האירוויזיון למופע רווי גימיקים

במהלך שידור חצי גמר האירוויזיון: אתר האינטרנט של "כאן" נפרץ

יזהר כהן ומעריצי אירוויזיון
יזהר כהן ומעריצי אירוויזיון | צילום: החדשות 13

אלינה שטיגלר, עיתונאית בתחנת הטלוויזיה ARD הגרמנית, ניסתה להסביר מדוע בחרו מעריצים רבים שלא להגיע לישראל. "מחיר הכרטיס היה מאוד גבוה, הרבה יותר מהרגיל, ולנסוע לישראל, לקנות כרטיס ואז לשהות כאן? להישאר כאן?", אמרה שטיגלר. "אפילו מחירי ה'אייר בי אן בי' גבוהים, ואז הכרטיסים לאירוע, אולי לאנשים רבים זה יקר מדי".

התיירים שבחרו להגיע לישראל, דווקא נהנו מאווירת הפסטיבל, ונראה שההפקה עמדה בציפיות שלהם. "מזג האוויר מדהים ואני ממש נהנה להיות כאן בישראל", סיפר מארק מינגלס, מעריץ אירוויזיון מהולנד, שזכה יחד עם חברתו סונה יארד בכרטיסים חינם לכל האירועים מחברת "מיי הריטג'", נותנת החסות של האירועים, לאחר שהשניים ניצחו בתחרות קריוקי של שירי האירוויזיון.

רוב התיירים, מימנו כמובן את השהות בעצמם. חלקם, זכו לחוויה מיוחדת, כאשר אוטובוס התיירים של "קרלסברג" הסיע אותם ברחבי העיר, יחד עם זוכה התחרות בשנת 1978 - יזהר כהן, שהפתיע בנסיעה עם גרסה בין-לאומית לשיר "אבניבי". "זה לא מטורף? 41 שנה, זה כאילו לא נגמר", סיפר כהן לחדשות 13. "אני לא לוקח את זה כמובן מאליו. זה היה הרבה שנים מובן מאליו, עכשיו אני מעריך את זה מאוד".