הפסקת עשר: מסע קולינרי אל הסנדוויצ'יות הטובות בישראל

תחילת שנת הלימודים עומדת בפתח ואיתה דילמת ההורים הנצחית: מה שמים לילדים בכריך, ואיך מפתים אותם להסכים לאפשרויות הבריאות יותר. הדוכנים הטובים בארץ מציעים כמה רעיונות יצירתיים במיוחד

זמן צפייה: 14:28

תחילת שנת הלימודים עומדת בפתח, ואיתה דילמת ההורים הנצחית: מה שמים לילדים בסנדוויץ', ואיך מפתים אותם להניח בצד את ממרח הנוטלה ולהסכים לחלופות מזינות ומעניינות יותר. מסעדת "הכריכים של איציק ורותי" הממוקמת בדוכן קטן בתל אביב, היא מהוותיקות והבולטות בנוף.

"אבא שלי עבד בבניין, כמו הרבה אנשים שהגיעו מאירופה אחרי המלחמה", סיפר דודי פליישר, בעל המקום. "במשפחה אמרו לו 'סבלת מספיק, תפתח חנות קטנה ונעזור לך'. ככה זה התחיל לפני 62 שנים. הז'אנר הזה לא היה קיים אז בכלל, מי היה אוכל סנדוויצ'ים בחוץ? היינו מחלוצי התחום".

עוד בחדשות 13:

הילדים המוחרמים מתכוננים לשנת הלימודים – ולא מאבדים תקווה

בשם האב: בניו של דודו טופז נזכרים בחיים בצל "הראשון בבידור"

מטבוחה וקוסקוס למתקדמים: הדור הבא של המטבח המרוקאי

כריך של ''רחל בשדרה''
כריך של ''רחל בשדרה'' | צילום: חדשות 13

מאז התפתח הז'אנר, וסנדוויצ'יות רבות נפתחו ברחבי הארץ. הכריכים שהן מציעות הם הרבה יותר משתי פרוסות לחם עם ממרח. ב"רחל בשדרה" בירושלים מכינה השפית רחל בן אלול מגוון כריכים, כשמנת הדגל של המקום היא "רחל תכיני": כריך עמוס גבינות, ממרחים וירקות המשתנה על פי החשקים וההשראה של השפית. הכריכים שלה כוללים שילובים כמו חמאת כמהין ופסטו או גבינת ברי ורחאת לוקום.

הסנדוויצ'ים מזכירים לבן אלול, יותר מכל, את אמה שהלכה לעולמה בגיל 95. "היינו שבעה ילדים וכל יום היא הייתה קונה 20 כיכרות לחם", היא נזכרת. "אמא הייתה עושה את הפפריקה ואז מורחת אותה על הלחם. היינו הולכים לבית הספר עם כריכים מאוד מושקעים".