בשם האב: בניו של דודו טופז נזכרים בחיים בצל "הראשון בבידור"

עשור לאחר שהתאבד, בניו של כוכב הבידור נושאים את עול מעשיו ונאבקים כדי לשמר את מורשתו: "לפני מותו הוא שלח לאנשים צ'קים של מיליוני שקלים - הוא חשב שככה הוא מתקן את הטעויות שלו"

זמן צפייה: 21:43

אילולא היה שם קץ לחייו דודו טופז היה כיום בן 72. ספק עם היה נשאר מלך הרייטינג לאחר הפרשה בה נחשד ולא הספיק לעמוד למשפט, אך "הראשון בבידור" היה יכול להמשיך להופיע ולחיות את חייו באור הזרקורים ולצד שלושת בניו שנולדו משלוש אמהות שונות. בנו הבכור דניאל, בן 30, נולד מרומן של טופז עם מטי הלחמי מאפרת נחשבת בערוץ הראשון, האמצעי עומר בן 28, בנה של דליה בר ששת ויונתן בן הזקונים, בן 19 נולד מנישואיו של טופז לרוני חן. "זאת השנה הראשונה שאני יותר שנים בלעדיו מאשר איתו", מספר יונתן. "אני לא הכרתי את הדמות, לא ראיתי איך הוא היה הולך ברחוב ואנשים היו עוצרים אותו".

טופז היה כוכב טלוויזיה ענק: הראשון בבידור או הראשון ברייטינג. הוא התמכר להערצה אליו ולנתוני הצפייה הגבוהים, עבר מקשת לרשת עבור הציבור היה כוכב של ערוץ 2 וכוכב של משה והאורנג'דה. הצלחה רדפה סקנדל וסקנדל רדף הצלחה, פעם נשך את הכוכבת הארגנטינאית נטלי אוריירו בשידור ופעם סצינה עם צ'יצ'ולינה. בנובמבר 2008 מתחילה ההסתבכות של טופז שתוביל אותו לסוף המר.

מקרי בריונות קשים מאוד נגד בכירים בעולם התקשורת מי העלה על דעתו שטופז מאחורי המעשים נשמע סוג של מדע בדיוני. טופז שכר בריונים אנשי העולם התחתון כדי שיכו את מנכ"ל קשת, אבי ניר, שקיבל מכתבי איומים אנונימיים וחטף מכות עם אלות. טופז אף שכר בריונים שחבטו באכזריות בשירה מרגלית לעיני בנה בן השבע ובריונים שאיימו על הסוכן שלו בועז בן ציון. באוגוסט 2009, בעודו מחכה למשפט, לא יכל טופז לשאת את האשמה והבושה על ומעשיו ותלה את עצמו בתאו.

עוד בחדשות 13:

גילה את אמריקה: הקומיקאי גורי אלפי חוזר משנה בארה"ב

מטבוחה וקוסקוס למתקדמים: הדור הבא של המטבח המרוקאי

כדי שהתלמידים לא ישתעממו: הסרטים נכנסים לתוכנית הלימודים

דודו טופז ושלושת בניו
דודו טופז ושלושת בניו | צילום: חדשות 13

"אבא תכנן את מותו מיום היוולדו. הוא דיבר המון על זה שהוא יתאבד. אני אומר את זה בחוסר רגש כי זה היה הומור, אבל זה היה חלק מהחיים שלנו – לדבר על הסוף. אני אגיד את האמת, אנחנו משפחה בלי סודות. דיכאון זה משהו חיינו איתו בבית, וחרדות זה משהו שראיתי סביבי כל הזמן", נזכר עומר. "באיזושהי סיטואציה הוא היה יוצא מהחדר ואמר 'נורא קשה לי, אין לי מה לכתוב. אני רוצה למות'. זה התחיל מאמירה רגועה ואז זה היה הופך להתקף, ואנחנו כבר היינו מתורגלים לסצינה הזאת – היינו באים ומדברים איתו רגיל לגמרי: 'מה יש לך? למה, מה חסר לך?'".

גם עשור לאחר מותו, בניו נושאים את זיכרון האב ומעשיו, כמו ענן כבד על הכתפיים. עשר שנים חלפו מאז האבא הנערץ התאבד והם תמיד מוצאים את עצמם נלחמים בנרטיב שלפיו מה שנשאר מהקריירה המוצלחת זה הסוף האלים המכות המעצר וההתאבדות. בלילה שלפני התאבדותו, התקשר טופז למשרד הפסיכיאטר שלו, ד"ר אילן רבינוביץ', והשאיר לו הודעה בה הוא מתנצל על מעשיו. "הוא ביקש סליחה, אז איפה החמלה של החברים שלו? לכולם הוא עזר, שיסתכלו לעצמם בעיניים עכשיו וישאלו 'פעם הוא עשה לי טוב?'", אומר בכעס דניאל הבכור. "זאת פעם ראשונה שאני מספר את זה, אבל לפני מותו אבא שלח בעילום שם צ'קים לבתים של אנשים של מיליוני שקלים. ככה הוא החליט לכפר על זה. לא שזה מכפר, אבל ככה הוא חשב שהוא מתקן את זה. הוא היה איש העסקים הכי גרוע בישראל".