הריאליטי בשיאו: מספר התוכניות שגדל - וקורסי ההכנה למועמדים

הז'אנר, שהגיע לישראל לפני כ-20 שנה, ממשיך לצבור תאוצה ומושך רבים המבקשים להשתמש בו כפלטפורמה לכניסה לעולם הבידור. "מי שבריאליטי - ילך לכול דבר" • "עידן הריאליטי", פרק 1

זמן צפייה: 11:24

כמעט שני עשורים עברו מאז שחדר ז'אנר הריאליטי לטלוויזיה הישראלית. בשנים אלו מאות פליטי ריאליטי הופיעו על המסך הקטן, חלקם נשכחו בעוד שאחרים הצליחו לפלס את דרכם אל תוך תעשיית הבידור. אם בארצות הברית הז'אנר מראה סימני דעיכה, בישראל לוח השידורים עמוס ריאליטי ודוקו-ריאליטי, ואירועי ההשקה עמוסים בהתאם במשתתפי הריאליטי.

תוכניות הריאליטי בארץ הפכו לפלטפורמה נחשקת עבור רבים המבקשים להתפרסם. שי חי, למוד הריאליטי, משתמש בניסיונו הרב לאחר שכיכב בשלוש תוכניות מהז'אנר ומעביר כעת הרצאות במסגרת קורס לצעירים שרוצים גם הם להפוך את חלום הריאליטי למציאות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"בכיתי כל יום": עדות הסייעת מתקוע שהתלוננה על התעללות בגן

מסתמן: הקצין שירה בסלמון טקה יואשם בגרימת מוות ברשלנות

"שום דבר לא ינחם": 17 שנות מאסר לסייעת שהרגה את יסמין וינטה

ליהיא גרינר ואביבית בר זהר
ליהיא גרינר ואביבית בר זהר | צילום: יחסי ציבור

"בדרך כלל אי אפשר פשוט להיות בדבר אחד ואז להיות תקוע עם הראש בקיר ולהגיד 'מזה אני אתפרסם'. צריך להיות פתוח עם הראש לאפשרויות אחרות", הסבירה רוני עובדיה שמשתתפת בקורס ההכנה לריאליטי. "היום זה מולטי טאלנט. הוא מתמקצע גם במשחק, הוא יהיה גם בריאליטי, הוא ילך לדוגמנות, הוא ילך לכל דבר", אמר משתתף אחר.

מורן מרציאנו הוא מלהק תוכניות ריאליטי, תפקידו למצוא טיפוסים כריזמטיים שיהפכו לכוכבים בין לילה, וגם את אלה שיבלו את שארית חייהם בחרטה על משפט שאמרו לא במקום ועכשיו הוא כבר בפנתיאון הריאליטי. "עם הזמן אנחנו צריכים להיות יותר ממוקדים במה שאנחנו מחפשים", אמר מרציאנו.

"רוב האנשים שהולכים לריאליטי וחושבים שהם יצאו כוכבים גדולים או זמרים גדולים, בסופו של דבר פוגשים את החלום ואת שברו", מבהיר שי חי למשתתפי הקורס. למרות השיעור החשוב, מבחינת רוב הצעירים המשתתפים בקורס, תעשיית הריאליטי היא אינה הדרך הקלה להתפרסם, אלא הדרך היחידה להתפרסם.