"בכיתי כל יום": עדות הסייעת מתקוע שהתלוננה על התעללות בגן

בריאיון לחדשות 13, שחזרה העובדת בפעוטון את ההתרחשויות שאליהן לדבריה נחשפה - עד שלא יכלה לשתוק עוד. "הפילו ילדים, זרקו אותם, מנעו ארוחת צהריים. כל יום ראיתי את הדברים האלה"

זמן צפייה: 02:22

שני (שם בדוי), הסייעת שהגישה תלונה נגד המטפלות בגן בתקוע, סיפרה היום (שני) על פרשת ההתעללות שנחשפה אתמול בחדשות 13. "קשה אפילו להגיד את זה", סיפרה בריאיון לחדשות 13. "כל יום ראיתי את הדברים האלה. זה לצאת מהעבודה ולבכות כל יום, לקום בבוקר ולהגיד לעצמי 'אני לא רוצה לראות את הדברים האלה'".

שני עבדה כמה חודשים בפעוטון, וביום שישי האחרון לא יכלה לשתוק עוד - וסיפרה לחוקרים על המתרחש בגן. "זה לקחת ילד, להרים אותו, להפיל אותו, לשאול 'מה אתה עושה קקי?'", שחזרה. "ילד מפיל צלחת אז 'אין לך ארוחת צהריים', לזרוק אותו עם יד אחת".

עוד בחדשות 13:

פרסום ראשון: 3 גננות מגוש עציון נעצרו בחשד שהתעללו בפעוטות

החשד להתעללות בתקוע: במשטרה בוחנים תלונות קודמות על הגננות

"שום דבר לא ינחם": 17 שנות מאסר לסייעת שהרגה את יסמין וינטה

Capture
הסייעת מהגן בתקוע

הסייעת סיפרה כי ניסתה לפנות לממונים עליה ולעצור את המעשים. "תמיד דיווחתי, אמרתי להנהלה, הודעתי למטפלות, צעקתי על המטפלות". לדבריה, "זו הסיבה שאיימו עלי בפיטורים".

שני פנתה לחמ"ל ההורים שהוקם בעקבות מעשי ההתעללות האחרונים, שם הפנו אותה לגורמים הרלוונטיים. "זה חמל שפועל 24/7", הסבירה לי-יה יחיאל, מנהלת החמל. "הוא המוקד להורים, סייעות, מטפלות, כל אלו שחוששים להתלונן. אנחנו הכתובת הראשונה".

פעוטון. אילוסטרציה
פעוטון. אילוסטרציה | צילום: חדשות עשר

כאמור, אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי שלוש גננות שעובדות בגן בתקוע שבגוש עציון נעצרו ונחקרו באזהרה בחשד שהתעללו בפעוטות עליהם השגיחו. החקירה נפתחה לאחר שסייעת שעובדת בגן נחשפה, לכאורה, להתעללות והחליטה לפנות למשטרה ולהגיש תלונה בסוף השבוע האחרון.

בעדותה במשטרה, שהגיעה לידי חדשות 13, סיפרה הסייעת כי הממונים עליה התעלמו מטענותיה הקשות כלפי הגננות. "במשך מספר שבועות ראיתי הכול ולא יכולתי לשתוק. ראיתי הטחת תינוקות בלול, מניעת אוכל, טלטול, מכות, השפלות, והתעללות פיזית ונפשית", סיפרה. "האווירה הייתה קשה. בהתחלה פניתי לממונים, אבל אף אחד לא הקשיב לי ואף איימו עלי בפיטורים. לא יכולתי לשתוק יותר ופניתי למשטרה". מנגד, בסביבת הגננות החשודות טוענים כי מדובר בעלילת שווא הנובעת מסכסוך בין צוות הגן לסייעת שהתלוננה: בעלה של אחת העצורות אמר בדיון כי "מדובר בוויכוח בין מטפלות צעירות. אין שום התעללות, אפילו הסרטונים מראים שרק הרימה ילד ללול. עובדה שאין כאן הורים שצועקים".

במשטרה בוחנים תלונות ישנות נגד צוות הגן הפרטי. הסייעת שהתלוננה לא סיפקה בתלונתה תיעוד של ההתעללות לכאורה, ובמשטרה בודקים כעת האם הותקנו במקום מצלמות שתיעדו את שגרת הגן.