אם הנער שנחטף לקראת הדלקת המשואה: "יש שמחה לצד האובדן"

אמו של נפתלי, שנחטף ונרצח בקיץ 2014, התייחס לבחירה בה ובשתי אמהות הנערים הנוספים, להשתתף בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות. "מקווה שאנשים יעמדו יחד – לא רק בטרגדיות"

זמן צפייה: 10:10

רחלי פרנקל, הפעילה החברתית ואמו של נפתלי – אחד משלושת הנערים שנחטפו בגוש עציון, נבחרה אתמול (ראשון) להדליק משואה בטקס שיתקיים ביום העצמאות. בריאיון ל-"שש אמנון לוי" אמרה: "לא הספקתי עוד לחשוב על מה אגיד, זה יהיה בעיקר מה שיוצא לי מהלב. היום כל ילד יודע מה ההבדל בין לאהוב ולחבב, וחושבים שאם אתה לא מחבב מישהו אתה לא אוהב אותו. האמת שזה הפוך, אתה יכול לא לחבב מישהו ולשנוא את הפוליטיקה שלו, אבל ביסוד להיות מחובר אליו ולהיות סולידרי איתו. אני בעיקר רוצה שניזכר שזה שם".

"הוא תמיד איתי", אמרה פרנקל. "יש שלב שאתה פשוט 'בולע' את הילד לתוכך. יש גם שמחה, צחוק והומור חריף של נעורים, לצד האובדן. יש דברים מורכבים לצד ברכה, האתגר היה להפריד את הזיכרונות מהכאב. הוא היה אחלה ילד, שמחה וכישרון ונהדר. לא הגיוני שכל פעם שאני אחשוב עליו תהיה לי סכין בבטן. אז עברתי תהליך כדי שאני אוכל להרגיש גם וגם. אז זה אפשרי".

בווידאו: 3 האמהות מדברות על הבחירה בהן להדליק משואה

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-20190415-2149' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_42stbg1c' duration='241'']

עוד בחדשות 13:

אימהות הנערים החטופים ידליקו משואה משותפת ביום העצמאות

"הוכיחו שהשמיים אינם הגבול" ראשי פרויקט בראשית ידליקו משואה

רחלי פרנקל
רחלי פרנקל | צילום: חדשות 13

כאמור, אמש הודיעה ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים כי אימהות שלושת הנערים החטופים גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח, ישיאו משואה יחדיו בטקס יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל. בניהן של איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל, שנחטפו ביוני 2014 כשחיכו לטרמפ בצומת אלון-שבות בדרכם לבתיהם, ונרצחו באותו לילה. האירוע הוביל לאחר מכן לפתיחת מבצע "שובו אחים", ו"צוק איתן" אחריו.

איריס יפרח קיבלה את הבשורה משרת התרבות מירי רגב בטלפון. "איזו זכות", אמרה בהתרגשות יפרח. "דעי לך שזה מחזק אותי באופן אישי. זו פשוט הרגשה של להיות בשליחות עצומה ונשגבה ואני מקווה לקדש שם שמיים ולהמשיך את הדרך של העם הנפלא הזה ושל הבנים הנפלאים האלה".

נפתלי פרנקל, גיל-עד שער, איל יפרח
נפתלי פרנקל, גיל-עד שער, איל יפרח | צילום: חדשות עשר

ועדת השרים קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות, לפיה שלוש האימהות ישיאו יחד משואה בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל בירושלים. בעקבות ההחלטה תהייה זו הפעם הראשונה מאז קום המדינה שבה ידליקו שלוש נשים משואה משותפת. על פי כללי הטקס, היה נהוג עד כה שרק אדם אחד או שניים יוכלו להדליק משואה.

השרה רגב אמרה על הבחירה: "שלוש האימהות, איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל מסמלות את עוז הנפש של מי שאיבדו את היקר מכל  והחליטו, רק בגלל הרוח, להשיא בלבבותנו את עוצמתה של האחדות בעמנו. רוחן האיתנה של  שלוש האימהות סוחפת אחריה  ביום האחדות, אותו ייסדו, רבות ורבים מבני עמנו בכל רחבי הארץ. שלוש האימהות בחרו, שלא להתנפץ מעוצמתם של גלי השבר, השכול והאובדן. הן, גיבורות הרוח שלנו, בחרו, תחת השכול, מפלח הלבבות, ללכד את השורות ולפתוח שער של אהבת ישראל לזכר יקיריהן, יקירינו. אני גאה בהחלטה לבחור בכן, האימהות, להשיא יחד משואה אחת, הבאה ללכד את השורות ולרומם את רוחה של האחדות בעמנו".