אימהות הנערים החטופים ידליקו משואה משותפת ביום העצמאות

איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל, שבניהן נחטפו ונרצחו לפני חמש שנים, ישיאו יחד משואה בטקס שייערך בעוד פחות מחודש. זו תהיה הפעם הראשונה ששלוש נשים ידליקו משואה ביחד

זמן צפייה: 01:03

ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, הודיעה אמש (ראשון) כי אימהות שלושת הנערים החטופים גיל-עד מיכאל שער, יעקב נפתלי פרנקל ואיל יפרח, ישיאו משואה יחדיו בטקס יום העצמאות ה-71 למדינת ישראל.

כזכור, בניהן של איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל,שנחטפו ביוני 2014 כשחיכו לטרמפ בצומת אלון-שבות בדרכם לבתיהם, ונרצחו באותו לילה. האירוע הוביל לאחר מכן לפתיחת מבצע "שובו אחים", ו"צוק איתן" אחריו.

בווידאו: מירי רגב מבשרת לאיריס יפרח שתדליק משואה לצד שתי האמהות

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-culture-entertainment-20190414-2140' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_u8xg2fmi' duration='91'']

איריס יפרח קיבלה את הבשורה משרת התרבות מירי רגב בטלפון. "איזו זכות", אמרה בהתרגשות יפרח. "דעי לך שזה מחזק אותי באופן אישי. זו פשוט הרגשה של להיות בשליחות עצומה ונשגבה ואני מקווה לקדש שם שמיים ולהמשיך את הדרך של העם הנפלא הזה ושל הבנים הנפלאים האלה".

ועדת השרים קיבלה את המלצת הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות, לפיה שלוש האימהות ישיאו יחד משואה בטקס יום העצמאות הקרוב בהר הרצל בירושלים. בעקבות ההחלטה תהייה זו הפעם הראשונה מאז קום המדינה שבה ידליקו שלוש נשים משואה משותפת. על פי כללי הטקס, היה נהוג עד כה שרק אדם אחד או שניים יוכלו להדליק משואה.

נפתלי פרנקל, גיל-עד שער, איל יפרח
נפתלי פרנקל, גיל-עד שער, איל יפרח | צילום: חדשות 13

השרה רגב אמרה על הבחירה: "שלוש האימהות, איריס יפרח, בת גלים שער ורחלי פרנקל מסמלות את עוז הנפש של מי שאיבדו את היקר מכל  והחליטו, רק בגלל הרוח, להשיא בלבבותנו את עוצמתה של האחדות בעמנו. רוחן האיתנה של  שלוש האימהות סוחפת אחריה  ביום האחדות, אותו ייסדו, רבות ורבים מבני עמנו בכל רחבי הארץ. שלוש האימהות בחרו, שלא להתנפץ מעוצמתם של גלי השבר, השכול והאובדן. הן, גיבורות הרוח שלנו, בחרו, תחת השכול, מפלח הלבבות, ללכד את השורות ולפתוח שער של אהבת ישראל לזכר יקיריהן, יקירינו. אני גאה בהחלטה לבחור בכן, האימהות, להשיא יחד משואה אחת, הבאה ללכד את השורות ולרומם את רוחה של האחדות בעמנו".