הסרט הישראלי הקצר "עין לבנה" ברשימת המועמדים לאוסקר

הסרט, בבימויו של תומר שושן ובכיכוב דניאל גד, עלה לרשימה הסופית בקטגוריית הסרטים הקצרים. טרופר: "גאווה מקומית". בין המועמדים לפרסים בקטגוריות השונות: ויולה דייוויס ואנתוני הופקינס

זמן צפייה: 00:27

הסרט הישראלי "עין לבנה" הגיע היום (שני) לרשימת המועמדים הסופית בקטגוריית הסרטים הקצרים של טקס האוסקר 2021. הסרט, בבימויו של תומר שושן ובכיכובו של השחקן דניאל גד, יתמודד מול ארבעה סרטים נוספים בטקס שיתקיים ב-26 באפריל.

הבמאי שושן אמר לחדשות 13: "התחושות משגעות, אין לי דרך לתאר אותן במילים. אני כבר שבועות לא ישן ולא אוכל כמו שצריך. ספרתי כל דקה. לא יכולתי לדמיין את זה. זה מטורף. אופוריה מוחלטת". דניאל גד, שמשחק בסרט הישראלי שמועמד לאוסקר, אמר: "שמח מאוד. זאת הודיה גדולה מאוד. לפני שנתיים צילמנו את הסרט. זה מרגש בטירוף".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המבקר: תלמידי ישראל אינם מוכנים לשוק העבודה של המאה ה-21

בנט: התחייבות מצד נתניהו – כמו לחיצת "איני הנהג" בוויז

עדות המדריכה מאסון נחל צפית: "חששתי משיטפון – צחקו עליי"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-culture-entertainment-part-213151540' autoplay='0' credit='' desc='דניאל גד בתגובה למועמדות לאוסקר' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1615815801/Capture-12_bwuigp.jpg' kid='1_3d6m3uxa' duration='43']

שר התרבות והספורט חילי טרופר מיהר לברך את שושן, ומסר: "הידיעה על המועמדות של הסרט הישראלי הקצר 'עין לבנה' לפרסי האוסקר מרגשת וממלאת בגאווה מקומית. ברכות לתומר שושן, יוצר הסרט, שמוכיח כמה איכותי עולם התרבות הישראלי. בהצלחה!".

כמו כן, לפרס שחקן המשנה הטוב ביותר השנה מועמד סשה ברון כהן על תפקידו בסרט "משפט השבעה משיקגו". לפרס שחקן הראשי הטוב ביותר מועמדים צ'דוויק בוזמן, על תפקידו בסרט "הבלוז של מא רייני", סר אנתוני הופקינס על תפקידו בסרט "האב", וגארי אולדמן על תפקידו בסרט "מאנק".

סשה ברון כהן
סשה ברון כהן | צילום: גטי אימג'ס/אימג'בנק

לפרס השחקנית הראשית הטובה ביותר מועמדות ויולה דיוויס על תפקידה בסרט "הבלוז של מא רייני" והשחקנית פרנסס מקדורמנד על תפקידה בסרט "ארץ נוודים".

לפרס הבמאי הטוב ביותר מועמד דיוויד פינצ'ר עבור סרטו "מאנק", אשר מגולל את חייו של התסריטאי הרמן ג'יי. מנקייביץ' ועל המאבק שניהל מול הבמאי אורסון וולס על הקרדיט לכתיבת התסריט לסרט הקלאסי "האזרח קיין" שהוקרן לראשונה בשנת 1941.

לפרס הסרט הטוב ביותר מועמדים: "האב", "מאנק", "ארץ נוודים", "אישה צעירה ומבטיחה", "מינרי", "צליל המטאל", "משפט השבעה משיקגו" והסרט "יהודה והמשיח השחור".