תמשיך את רצף הניצחונות? מכבי ת"א מארחת את אלבה ברלין

אלופת ישראל תנסה לנצל את ההגנה החלשה של הגרמנים ואת היכולת הגבוהה בריבאונד כדי לנצח בפעם החמישית ברציפות במפעל, ולהתבסס בצמרת היורוליג - לפני סדרת משחקי החוץ הקשה • כדור מהצד

 מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: רויטרס

מכבי תל אביב תארח הערב (חמישי) את אלבה ברלין במסגרת המחזור השישי של היורוליג. הצהובים יגיעו למשחק עם רוח גבית חזקה, לאחר שלושה ניצחונות רצופים במפעל, ושמונה בסך הכול. הקהל התל אביבי, שסוף סוף מרוצה מהכיוון אליו הולכת קבוצתו, עשה את שלו כאשר קנה את כל הכרטיסים כבר ביום שלישי בבוקר, ימלא את היציעים וידחוף אותה קדימה.

ארבעת הניצחונות הרצופים של הצהובים הגיעו קודם כול דרך ההגנה. כמות הנקודות הגבוהה ביותר שאלופת ישראל ספגה בארבעת המשחקים היא 69. בשתיים מהתמודדויות קלעו נגדה 65 בממוצע, ובקונצרט נגד פנרבחצ'ה, העמידה את הטורקים על 55, כשבתום המחצית הראשונה לוח התוצאות הראה 21-41.

לעוד כתבות בנושא:

האם קלקול קיבה מסתורי יעזור למכבי ת"א לנצח את אולימפיאקוס?

הזדמנות פז לעקוץ: מכבי ת"א תנסה להפתיע את פנרבחצ'ה העצבנית

חייבת לשמור על הבית: למכבי תל אביב אסור למעוד מול ולנסיה

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: gettyimages

אלבה, שחוזרת למפעל אחרי ארבע שנות היעדרות, היא קבוצת התקפה לא רעה שקולעת 81.5 נקודות לערב. הבעיה שלה נמצאת דווקא בצד ההגנתי החלש, ואולי בשל כך המפתח לניצחון של ספרופולוס תלוי הפעם בעיקר ביכולת ההתקפית.

דווקא העובדה הזו עלולה להוות מוקש רציני עבור אלופת ישראל. נכון לעכשיו, מכבי תל אביב היא קבוצת ריבאונד ההגנה הטובה באירופה. הצהובים מורידים 29 קרשים בצד שלהם לערב, ומובילים בפער די משמעותי כל בקטגוריה הזו על ברצלונה, שנמצאת במקום השני. בהתקפה לעומת זאת, הם לא רחוקים מהמקום האחרון ברשימה.

גם אחוזי הקליעה שלהם אינם מעודדים במיוחד. חניכיו של ספרופולוס עומדים על 64% עלובים בלבד מהקו, הקבוצה הגרועה ביורוליג מטווח זה בהפרש ניכר, כאשר גם האחוזים מעבר לקשת ממשיכים להיות נמוכים. בולטת במיוחד היא החולשה של כספי מהשלוש. הכוכב הישראלי בהחלט עונה על הציפיות ממנו, אך דווקא בתחום שהיה המומחיות שלו בעבר הוא לא לוקח הרבה זריקות, ולא מדייק באלה שכן. נקודת האור היחידה בהקשר זה הוא ווילבקין, ששיפר השנה את ביצועיו.

טאריק בלאק
טאריק בלאק | צילום: מכבי ת''א האתר הרשמי, ספי מגריזו

הגרמנים אומנם נתפשים כנמושה, אך עד כה קשה לשפוט לחלוטין את יכולתם, וניתן להניח שיש ביכולתם לכל הפחות להקשות מאוד על הצהובים. הקבוצה מברלין רשמה אומנם ניצחון אחד בלבד עד כה, אך הוא היה מרשים, ואת חמשת ההפסדים שלה ספגה מחמש הקבוצות החזקות במפעל, שנמצאות כמה רמות מעליה - אנאדולו, ברצלונה, צסק"א מוסקבה, מילאנו וריאל. מנגד, רצף הניצחונות של מכבי כולל בתוכו שני משחקים שחובה לנצח, מפגש מול פנר בעצומו של משבר ששם אותה במקום האחרון בליגה, והתמודדות נגד אולימפיאקוס המדשדשת.

לאלבה, כאמור, יש את הכלים להקשות על מכבי. הפורוורד רוקאס גיידרייטיס הוא השחקן החשוב בסגל של הגרמנים. הליטאי זוכה להכי הרבה דקות וגומל על כך ב-14 נקודות לערב באחוזים טובים. נוסף אליו יש לשים לב לגארד פייטון סיבה, רכז לא רע שנמצא במשבר קליעה. לוק סיקמה, ה-MVP של היורוקאפ מהעונה שעברה, והסנטר הפותח לנדרי ננוקו, שפתח את העונה טוב ונחלש לאחרונה, יכולים להסב נזק גם הם.

בשל כך, למכבי תל אביב אסור לבוא שאננה למפגש החשוב הערב. בשבוע הבא היא מתחילה רצף של שלושה משחקי חוץ קשים נגד באסקוניה, מילאנו וברצלונה, שבו אפילו ניצחון אחד יהיה הישג די מרשים. אם ספרופולוס רוצה להבטיח שהוא לא יסיים את המסע הקשה במאזן שלילי, אסור לו למעוד מול היריבה הגרמנית.