האם קלקול קיבה מסתורי יעזור למכבי ת"א לנצח את אולימפיאקוס?

היוונים ייאלצו להסתדר עם קו פנים מוגבל, מה שעשוי לאפשר לצהובים לחפור בצבע כל הדרך לניצחון. מנגד, ספנוליס ופרינטזיס הוותיקים מקווים שקבוצתם תשחזר היכולת מהמשחק נגד צסק"א • כדור מהצד

סקוטי ווילבקין במשחק נגד ברצלונה במסגרת היורוליג
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב | צילום: getty images

מכבי תל אביב תתארח הערב (שישי) באולם השלום והאחווה שבפיראוס אצל אולימפיאקוס, ותנסה לנצח לראשונה העונה מחוץ לביתה, כדי לרשום ניצחון רביעי ברציפות במפעל. מנגד, יגיעו היוונים גם הם במומנטום טוב, לאחר שהדהימו את צסק"א במוסקבה, רק לפני יומיים.

מאמנה של אולימפיאקוס ומחליפו של דיוויד בלאט, קסטוטיס קזמורה, יתמודד עם כאב ראש לא קטן, כאשר ככל הנראה יעמוד לרשותו סגל מוגבל. ניקולה מיליוטינוב, ממצטייני העונה שעברה במפעל, ואוגוסטין רובין, שיחד עם הראשון מהווה למעשה את הקו הקדמי האדומים-לבנים, נמצאים בספק בשל קלקול קיבה מסתורי, כשגם אוגוסטין רוביט בספק. נוסף להם, קוסטס פפאניקולאו פצוע וייעדר בוודאות. בשל כך, שחקן הפנים ווילי ריד עשוי לקבל דקות ראשונות, וייתכן שאפילו אקס הצהובים טיילור רוצ'סטי ישחק.

לעוד כתבות בנושא:

הזדמנות פז לעקוץ: מכבי ת"א תנסה להפתיע את פנרבחצ'ה העצבנית

חייבת לשמור על הבית: למכבי תל אביב אסור למעוד מול ולנסיה

בעזרת הקהל: מכבי תל אביב רוצה ניצחון ראשון העונה ביורוליג

ג'ון דיברתולומיאו, קפטן מכבי תל אביב
ג'ון דיברתולומיאו, קפטן מכבי תל אביב | צילום: מכבי ת"א האתר הרשמי, ספי מגריזו

ואם כבר מדברים על אקסים, מאמן אלופת ישראל יאניס ספרופולוס מגיע למגרשה הביתי של הקבוצה הקודמת שאימן, ורוצה להוכיח לה שהיא טעתה כשפיטרה אותו. למעשה, מאז שהוחלף בתפקיד, נמצאת אולימפיאקוס בהידרדרות מתמדת, והיא כבר לא מאיימת כבעבר.

למרות זאת, ליוונים יש עדיין לא מעט שחקנים שמסוגלים בהחלט לגרום נזק רב ליריבה. את הקבוצה מוביל כרגיל ואסיליס ספנוליס בן ה-37 שגם השנה מצליח לקלוע בספרות כפולות, ויורגיוס פרינטזיס בן ה-34, שמחזיק בממוצע נקודות דומה. לשני המקומיים מצטרפים הגארדים האמריקנים שהצטיינו נגד צסק"א, קווין פאנטר וברנדון פול, כאשר גם הפורוורד מינדאוגס קוזמינסקס עלול לעשות כאב ראש לצהובים.

העונה הנוכחית של היוונים החלה כהמשך ישיר לכישלון אשתקד, כאשר בין היתר רשמו הפסדים מביכים לווילרבאן וזניט, ונראה שגם השנה לא יהיה להם קל להעפיל להצלבה. עם זאת, ביום רביעי הוכיחה אולימפיאקוס שבהחלט יש לה מה למכור, עם ניצחון ענק על צסק"א, וניצחון של מכבי תל אביב הערב עדיין ייחשב הישג גדול.

מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס
מאמן מכבי תל אביב בכדורסל, יאניס ספרופולוס | צילום: רויטרס

השאלה הקריטית ביותר לקראת המשחק היא אם מיליוטינוב, אחד משחקני הפנים הטובים ביבשת והריבאונדר המרשים שבהם, אכן ייעדר. קזמורה יתקשה מאוד לשחק ללא הסנטר הפותח שלו, בטח לאור העובדה שאלופת ישראל נמצאת בתקופה טובה ומרשימה מאוד בכל הנוגע למשחק בצבע, בראשות טאריק בלאק ואותלו האנטר.

אבל היכולת בצבע אינה החלק היחיד שמרשים אצל מכבי. הצהובים מצליחים לאחרונה לרשום הגנת ברזל, ובין היתר מובילים את היורוליג בחטיפות לערב. בשלושת המשחקים האחרונים ספגו חניכיו של ספרופולוס פחות מ-70 נקודות, כאשר בהצגה הגדולה מול פנר הגיעה הגנת הצהובים לשיא ונעלה את הטורקים על 21 נקודות במחצית, ו-55 בסיום ההתמודדות.

אצל היוונים המצב הפוך, ובשלושה מתוך חמישה משחקים העונה, הם קלעו 66 נקודות ומטה. אם כספי וזוסמן ימשיכו להנהיג את ההגנה הצהובה, וספרופולוס ישאיר את מפתחות ניהול המשחק בידי וולטרס, דבר שיאפשר לווילבקין להמשיך בכושר הקליעה הטוב שלו - ניצחון ביוון הערב בהחלט אפשרי.