ג'ובאני רוסו על הדיכאון אחרי הזכייה במיליון - והילדות הקשה

לפני שנה זכה הכדורגלן הקרואטי ב"הישרדות VIP" וחזר לארץ עם הפרס הגדול - וגם עם הרבה משקל על הלב. למרות שמצא את הדרך ללב הישראליות, הוא עדיין מתמודד עם העלבון. "כואב שקוראים לי גוי"

זמן צפייה: 10:03

בגיל 47, לפני שנה בדיוק, ג'ובאני רוסו חזר לכותרות. הכדורגלן הקרואטי שסחף את ישראל בסוף שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים והשתקע בארץ הוכתר כשורד המנצח של "הישרדות 2019" ונשלח מהאי בחזרה לארץ עם מיליון שקלים - וגם עם הרבה משקל על הלב. "הוא חזר כאילו מישהו לקח אותו, שאב לו הכול והחזיר לי אותו ריק", סיפרה מאיה אשתו. "עצוב, לא רעב, לא בא לו לשמוח, לא בא לו לצחוק, לא בא לו לשתות, כלום".

הטלטלה הרגשית והתנאים הקיצוניים ב"הישרדות", וההתמודדות איתם גם אחר כך בארץ, החזירו את ג'ובאני לקרואטיה - לילדות שלו, למלחמה, לימים אחרים ששונים מאוד מהחיים שלו ככוכב שאנחנו מכירים פה בישראל. "הייתה עיר, ופתאום אין את העיר הזאת. אחרי שלושה חודשים אתה לא יכול להיכנס. אין לך כלום. אנחנו שבעה ילדים בבית ואימא בוכה. אין לנו מים, אין לנו מה לאכול. אתה שומע מטוסים וטנקים".

עוד בחדשות 13:

אוחנה נגד המוחים בבלפור: "פריבילגים מפונקים שיורקים על החוק"

5,299 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – עלייה נוספת במספר המונשמים

החשד לניסיון רצח במצפה רמון: נבדק אם הרקע הוא מאבק על הילד

ג'ובאני רוסו
ג'ובאני רוסו | צילום: חדשות 13

לא רק פערי הדורות והשנים שחלפו, החיים של ג'ובאני היום הם חיים אחרים לגמרי גם בגלל האישה שאיתו. את מאיה הוא פגש לפני 21 שנה, כשהיה נשוי לאישה אחרת, ומאז, למרות משבר מתוקשר, הם ביחד. עכשיו הזוגיות הזו, ששמה על השולחן את הכול, את התשוקות, הבילויים, הכעסים וגם בגידה אחת, הופכת לקאלט חיפאי עם תוכנית רדיו שסובבת סביב הביחד שלהם. "מי שבעל הבית פה, בתוכנית, זאת מאיה", הודה ג'ובאני.

הוא פיצח משהו בישראליות, מצא את הדרך ללב שלנו. הוא תושב קבע כאן כבר כ-15 שנה, יש לו פה ילד, כל אוהדי הכדורגל ידעו לחבק אותו - ועדיין, לא משנה כמה הוא מרגיש שייך וישראלי, משהו אחד נשאר חסר: כואב לו כשהדת נכנסת לתמונה ואיתה גם הפוליטיקה שבדת, והעובדה שהוא ומאיה לא נחשבים בישראל לזוג נשוי. "מפריע לי כשקוראים לי 'גוי',", סיפר. "בהתחלה אני לא ידעתי מה זה, אבל המילה 'גוי', ידעתי שזה משהו לא טוב. זה כואב".